Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10107459" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10107459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů
Popis výsledku v původním jazyce
Školství v České republice prochází víceméně po celou svou existenci průběžnými reformami. Existují měření, v nichž aktuální studenti i absolventi mnohdy nedosahují výsledků srovnatelných s výsledky studentů a absolventů před deseti patnácti lety. Je tedy na místě se ptát, které z reforem byly přínosem a které spíše nikoliv. K tomu potřebujeme data o studiu i o dalším počínání absolventů. Podobně se můžeme ptát, co mělo jaký vliv na úspěch u státních maturit, respektive jak se výsledky u státních maturit promítnou do kariér nynějších maturantů. I v tomto případě je třeba sbírat a vyhodnocovat data. Problém omezení přístupu k informacím o maturitách je zřejmý prakticky celé odborné veřejnosti a ta by mohla s pomocí informatiky vyvinout nátlak na změnu legislativy, a tím zlepšit kvalitu a využití i jiných citlivých dat, např. zdravotních, a tím zachránit tisíce životů. To nezmiňujeme publikaci informací o výsledcích budoucích zkoušek po páté a deváté třídě. Ukazuje se, že problémem nemus
Název v anglickém jazyce
The Path to Building of System for Evaluation of Quality of Schools and Educational Programs
Popis výsledku anglicky
Education in Czech Republic undergo more or less entire its existence continuous revision. There are ,easurements where contemporary student and alumni do not reach resulst comparable with the results of students and alumni some ten or fifteen years ago.It is therefore questionable whose revisions were advantageous and whose do not. We need therefore data about the study and further success of the alumni. Similarly we can ask what influenced the success in countrywide leaving examination or how the results of countrywide leaving examination influenced careers of the alumni. Even in this case it is necessary to collect and evaluate (raw) data. The problem of limited access to the information on leaving exams is known to probbaly entire community. The community could, using informatics, push the change of the legislative and improve this way the quality and the handling of other sensitive data (e.g. on health care, what can even save thousands of lives). We do not mention publicati on o
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA201%2F09%2F0983" target="_blank" >GA201/09/0983: Agilní systémy a servisně orientovaný software</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů