Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10107459" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10107459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Školství v České republice prochází víceméně po celou svou existenci průběžnými reformami. Existují měření, v nichž aktuální studenti i absolventi mnohdy nedosahují výsledků srovnatelných s výsledky studentů a absolventů před deseti patnácti lety. Je tedy na místě se ptát, které z reforem byly přínosem a které spíše nikoliv. K tomu potřebujeme data o studiu i o dalším počínání absolventů. Podobně se můžeme ptát, co mělo jaký vliv na úspěch u státních maturit, respektive jak se výsledky u státních maturit promítnou do kariér nynějších maturantů. I v tomto případě je třeba sbírat a vyhodnocovat data. Problém omezení přístupu k informacím o maturitách je zřejmý prakticky celé odborné veřejnosti a ta by mohla s pomocí informatiky vyvinout nátlak na změnu legislativy, a tím zlepšit kvalitu a využití i jiných citlivých dat, např. zdravotních, a tím zachránit tisíce životů. To nezmiňujeme publikaci informací o výsledcích budoucích zkoušek po páté a deváté třídě. Ukazuje se, že problémem nemus

  • Název v anglickém jazyce

    The Path to Building of System for Evaluation of Quality of Schools and Educational Programs

  • Popis výsledku anglicky

    Education in Czech Republic undergo more or less entire its existence continuous revision. There are ,easurements where contemporary student and alumni do not reach resulst comparable with the results of students and alumni some ten or fifteen years ago.It is therefore questionable whose revisions were advantageous and whose do not. We need therefore data about the study and further success of the alumni. Similarly we can ask what influenced the success in countrywide leaving examination or how the results of countrywide leaving examination influenced careers of the alumni. Even in this case it is necessary to collect and evaluate (raw) data. The problem of limited access to the information on leaving exams is known to probbaly entire community. The community could, using informatics, push the change of the legislative and improve this way the quality and the handling of other sensitive data (e.g. on health care, what can even save thousands of lives). We do not mention publicati on o

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA201%2F09%2F0983" target="_blank" >GA201/09/0983: Agilní systémy a servisně orientovaný software</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů