Controlling three agents in a quarrel: Lessons learnt
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10126376" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10126376 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-34710-8_15?LI=true" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-34710-8_15?LI=true</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-34710-8_15" target="_blank" >10.1007/978-3-642-34710-8_15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Controlling three agents in a quarrel: Lessons learnt
Popis výsledku v původním jazyce
Steering behaviours can be used to position 3D embodied agents in small groups engaged in relatively simple social interactions such as in group conversation or walking while talking. Less is known about scaling these mechanisms for situations with complex dynamics requiring agents to perform actions beyond walking, turning, talking and gesturing. Here, we present a model for controlling three agents in an example of such a situation: a vigorous quarrel. The model combines a general steering behaviour for keeping the three agents in a triangular formation with a probabilistic two-level hierarchical state machine (hFSM) for unfolding the quarrel by means of changing parameters of the steering behaviour and issuing actions to the agents. The model has been implemented using UnrealEngine2Runtime on the example of a boy dating two girls at the same time who do not know about each other. The user can influence the course of the quarrel by changing attitudes among the agents. To create a lis
Název v anglickém jazyce
Controlling three agents in a quarrel: Lessons learnt
Popis výsledku anglicky
Steering behaviours can be used to position 3D embodied agents in small groups engaged in relatively simple social interactions such as in group conversation or walking while talking. Less is known about scaling these mechanisms for situations with complex dynamics requiring agents to perform actions beyond walking, turning, talking and gesturing. Here, we present a model for controlling three agents in an example of such a situation: a vigorous quarrel. The model combines a general steering behaviour for keeping the three agents in a triangular formation with a probabilistic two-level hierarchical state machine (hFSM) for unfolding the quarrel by means of changing parameters of the steering behaviour and issuing actions to the agents. The model has been implemented using UnrealEngine2Runtime on the example of a boy dating two girls at the same time who do not know about each other. The user can influence the course of the quarrel by changing attitudes among the agents. To create a lis
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lecture Notes in Computer Science
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Svazek periodika
7660
Číslo periodika v rámci svazku
7660
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
158-169
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—