Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10192485" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10192485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V letech 2003 až 2006 byl vytvořen nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky. Zahrnuje 26 parametrů kvality výuky fyziky, ke kterým byl vytvořen ratingový systém. Standardizace byla provedena mimo jiné na základě výzkumu výuky v 75 vyučovacích hodináchfyziky u 10 učitelů ve školním roce 2004/5. Nástroj se stal v posledních letech inspirací ke konstrukci dalších výzkumných nástrojů, např. ke zkoumání kvality výuky cizích jazyků. Cílem současného výzkumu je zjistit možnosti existujícího nástroje k provádění longitudinálních výzkumů kvality výuky fyziky. Nástroj byl proto použit k posouzení kvality výuky 3 učitelů (celkem přes 20 vyučovacích hodin), jejichž výuka byla posuzována již před 8 lety. Na základě aktuálních výsledků, jejich komparace s dřívějšími výsledky a reflexe učitelů byla zjištěna relevantní data ohledně použití nástroje v rámci longitudinálních šetření. Nástroj se ukazuje jako použitelný s tím, že je třeba zvážit různou reliabilitu jednotlivých parametrů (ohodnocena v r

  • Název v anglickém jazyce

    The tool for assessment of quality of physics education and its usage in longitudinal research

  • Popis výsledku anglicky

    Between years 2003 and 2006, an instrument for research on the quality of physics education was created. It includes 26 parameters of quality of physics education and a rating system for each of the parameters. The standardization process was carried out, besides other things, based on an investigation of 75 physics lessons (led by 10 teachers in the school year 2004/5). Recently, this instrument has served as an inspiration for creation of other research instruments, e. g. for research on the quality of foreign languages education. The aim of the present investigation is to determine possibilities of the existing instrument for longitudinal research on the quality of physics education. Thus, the instrument has been used to investigate the quality of teaching of 3 teachers (more than 20 lessons in total) whose lessons were already analysed eight years ago. Based on the present results compared with the previous results and the reflection provided by the teachers, relevant data has been

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti"

  • ISBN

    978-80-7414-601-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    98-103

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    16. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku