Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDENTS' STRATEGIES IN SOLVING PHYSICS PROBLEMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10126900" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10126900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wcpe2012.org/WCPE_2012_proceeding_book/WCPE%202012-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.wcpe2012.org/WCPE_2012_proceeding_book/WCPE%202012-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDENTS' STRATEGIES IN SOLVING PHYSICS PROBLEMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents a questionnaire research focused on solving physics tasks at Czech high schools. The main goal of the research was to find out high school students' perspective on problem solving in physics. Moreover, the questionnaire also investigated what techniques students claim to use in solving physics tasks, and if there are any approved steps that help them with the problem solving. The students' questionnaires were accompanied by a teachers' questionnaire that investigated teachers'opinion on students' strategies in problem solving.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDENTS' STRATEGIES IN SOLVING PHYSICS PROBLEMS

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents a questionnaire research focused on solving physics tasks at Czech high schools. The main goal of the research was to find out high school students' perspective on problem solving in physics. Moreover, the questionnaire also investigated what techniques students claim to use in solving physics tasks, and if there are any approved steps that help them with the problem solving. The students' questionnaires were accompanied by a teachers' questionnaire that investigated teachers'opinion on students' strategies in problem solving.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The World Conference on Physics Education 2012

  • ISBN

    978-605-364-658-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1017-1023

  • Název nakladatele

    Pegem Akademi

  • Místo vydání

    Ankara, Turkey

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    1. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku