STUDENTS' STRATEGIES IN SOLVING PHYSICS PROBLEMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10126900" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10126900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.wcpe2012.org/WCPE_2012_proceeding_book/WCPE%202012-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.wcpe2012.org/WCPE_2012_proceeding_book/WCPE%202012-Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STUDENTS' STRATEGIES IN SOLVING PHYSICS PROBLEMS
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents a questionnaire research focused on solving physics tasks at Czech high schools. The main goal of the research was to find out high school students' perspective on problem solving in physics. Moreover, the questionnaire also investigated what techniques students claim to use in solving physics tasks, and if there are any approved steps that help them with the problem solving. The students' questionnaires were accompanied by a teachers' questionnaire that investigated teachers'opinion on students' strategies in problem solving.
Název v anglickém jazyce
STUDENTS' STRATEGIES IN SOLVING PHYSICS PROBLEMS
Popis výsledku anglicky
The contribution presents a questionnaire research focused on solving physics tasks at Czech high schools. The main goal of the research was to find out high school students' perspective on problem solving in physics. Moreover, the questionnaire also investigated what techniques students claim to use in solving physics tasks, and if there are any approved steps that help them with the problem solving. The students' questionnaires were accompanied by a teachers' questionnaire that investigated teachers'opinion on students' strategies in problem solving.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of The World Conference on Physics Education 2012
ISBN
978-605-364-658-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1017-1023
Název nakladatele
Pegem Akademi
Místo vydání
Ankara, Turkey
Místo konání akce
Istanbul, Turkey
Datum konání akce
1. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—