Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flow, social interaction anxiety and salivary cortisol responses in serious games: A quasi-experimental study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10284159" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10284159 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/14:10284159

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2014.07.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2014.07.001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2014.07.001" target="_blank" >10.1016/j.compedu.2014.07.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flow, social interaction anxiety and salivary cortisol responses in serious games: A quasi-experimental study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Serious games are supposed to instigate engagement and, in turn, improve learning. High engagement is frequently connected with a positive affective state and a high flow state. However, the alleged link between a learner's affective state, his/her flowstate and learning outcomes has not been investigated in detail in the context of serious games. Even less information is available on how serious games may influence markers of physiological arousal. To fill this gap, participants of this exploratory study (N = 171) played one of the six different serious game-based treatments, while we measured their affect, flow, cortisol secretion and learning achievement. The treatments were supposed to generate different levels of engagement and cortisol responses, because some of them were designed for a single user, while others were team-based, featuring so-called social-evaluative threat (ST) components. Our results revealed that flow was positively related to positive affect and negatively to

  • Název v anglickém jazyce

    Flow, social interaction anxiety and salivary cortisol responses in serious games: A quasi-experimental study

  • Popis výsledku anglicky

    Serious games are supposed to instigate engagement and, in turn, improve learning. High engagement is frequently connected with a positive affective state and a high flow state. However, the alleged link between a learner's affective state, his/her flowstate and learning outcomes has not been investigated in detail in the context of serious games. Even less information is available on how serious games may influence markers of physiological arousal. To fill this gap, participants of this exploratory study (N = 171) played one of the six different serious game-based treatments, while we measured their affect, flow, cortisol secretion and learning achievement. The treatments were supposed to generate different levels of engagement and cortisol responses, because some of them were designed for a single user, while others were team-based, featuring so-called social-evaluative threat (ST) components. Our results revealed that flow was positively related to positive affect and negatively to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FB - Endokrinologie, diabetologie, metabolismus, výživa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP152" target="_blank" >GPP407/12/P152: Vzdělávací efekty výukových simulací</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers and Education

  • ISSN

    0360-1315

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October 2014

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    69-100

  • Kód UT WoS článku

    000342880100007

  • EID výsledku v databázi Scopus