Koncepce kombinatoriky s důrazem na problem-solving
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10285345" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10285345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncepce kombinatoriky s důrazem na problem-solving
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá koncepcí kombinatoriky pro střední školy, jejíž snahou je vyhnout se formálním přístupům k řešení úloh. Inspirovali jsme se koncepcí učebnic Hejného z 1. stupně ZŠ. Navrhli jsme čtyři prostředí, v rámci nichž chceme kombinatoriku budovat. Jde o tato prostředí: Dopravní linky, Turnaje, Překlady, Hry. Součástí příspěvku jsou ukázky úloh z jednotlivých prostředí.
Název v anglickém jazyce
A Conception for Combinatorics with Emphasis on Problem-solving
Popis výsledku anglicky
The article deals with a conception for teaching high-school combinatorics, which aims to avoid solving problems by a purely formal approach. The inspiration comes from elementary school textbooks of Prof. Hejný. We designed four environments for building combinatorial thinking. These are paths, tournaments, translations, and games. The article contains example problems from each environment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů