Four experiments on magnetic field at four Euros - Low-cost demonstrational experiments on Classical Electrodynamics for future physics teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10288382" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10288382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Four experiments on magnetic field at four Euros - Low-cost demonstrational experiments on Classical Electrodynamics for future physics teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents four experiments from the area of magnetism: Demonstration of Ampere's law, How to use an electric transformer to transform music, Dissipation of magnetic field and Simple demonstration of a multipole expansion. The experiments use only simple and cheap instruments (ideally being the "experiments for 4 Euros") to enable future teachers to use simpler versions of selected experiments also in their future teaching at high schools.
Název v anglickém jazyce
Four experiments on magnetic field at four Euros - Low-cost demonstrational experiments on Classical Electrodynamics for future physics teachers
Popis výsledku anglicky
The article presents four experiments from the area of magnetism: Demonstration of Ampere's law, How to use an electric transformer to transform music, Dissipation of magnetic field and Simple demonstration of a multipole expansion. The experiments use only simple and cheap instruments (ideally being the "experiments for 4 Euros") to enable future teachers to use simpler versions of selected experiments also in their future teaching at high schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/MEB090907" target="_blank" >MEB090907: Podpora rozvoje vědeckého myšlení žáků a studentů ve výuce fyziky pomocí aktivních učebních metod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TEACHING AND LEARNING PHYSICS TODAY: CHALLENGES? BENEFITS? Proceedings of selected papers of the GIREP-ICPE-MPTL International Conference
ISBN
978-88-97311-32-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
833-840
Název nakladatele
Universita degli Studi di Udine
Místo vydání
Udine, Itálie
Místo konání akce
Reims, Francie
Datum konání akce
22. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—