Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sentence diagrams: their evaluation and combination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10289375" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10289375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.aclweb.org/anthology/W14-4905" target="_blank" >http://www.aclweb.org/anthology/W14-4905</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sentence diagrams: their evaluation and combination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of our work is to explore the possibility of using sentence diagrams produced by schoolchildren as training data for automatic syntactic analysis. We have implemented a sentence diagram editor that schoolchildren can use to practice morphology and syntax. We collect their diagrams, combine them into a single diagram for each sentence and transform them into a form suitable for training a particular syntactic parser. In this study, the object language is Czech, where sentence diagrams are part of elementary school curriculum, and the target format is the annotation scheme of the Prague Dependency Treebank. We mainly focus on the evaluation of individual diagrams and on their combination into a merged better version.

  • Název v anglickém jazyce

    Sentence diagrams: their evaluation and combination

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of our work is to explore the possibility of using sentence diagrams produced by schoolchildren as training data for automatic syntactic analysis. We have implemented a sentence diagram editor that schoolchildren can use to practice morphology and syntax. We collect their diagrams, combine them into a single diagram for each sentence and transform them into a form suitable for training a particular syntactic parser. In this study, the object language is Czech, where sentence diagrams are part of elementary school curriculum, and the target format is the annotation scheme of the Prague Dependency Treebank. We mainly focus on the evaluation of individual diagrams and on their combination into a merged better version.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LM2010013" target="_blank" >LM2010013: LINDAT-CLARIN: Institut pro analýzu, zpracování a distribuci lingvistických dat</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 8th Linguistic Annotation Workshop (LAW-VIII)

  • ISBN

    978-1-941643-29-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Název nakladatele

    Dublin City University (DCU)

  • Místo vydání

    Dublin, Ireland

  • Místo konání akce

    Dublin, Ireland

  • Datum konání akce

    23. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku