Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AMUSE: Translating text to point and click games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313417" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/aMUSE-Demo.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/aMUSE-Demo.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AMUSE: Translating text to point and click games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this demo we will show aMUSE - a system for automatically translating text, in particular children stories, to simple 2D point and click games. aMUSE consists of a pipeline of state-ofthe- art natural language processing tools to analyse syntax, extract actions and their arguments and resolve pronouns and indirect mentions of entities in the story. Analysed text serves as data the game mechanics operate on, while the story is represented graphically by images the system downloads from the Internet. The system can also merge multiple stories from a similar domain into a branching narrative. Users will be able to both play games created by aMUSE and create games from their own texts using the aMUSE editor.

  • Název v anglickém jazyce

    AMUSE: Translating text to point and click games

  • Popis výsledku anglicky

    In this demo we will show aMUSE - a system for automatically translating text, in particular children stories, to simple 2D point and click games. aMUSE consists of a pipeline of state-ofthe- art natural language processing tools to analyse syntax, extract actions and their arguments and resolve pronouns and indirect mentions of entities in the story. Analysed text serves as data the game mechanics operate on, while the story is represented graphically by images the system downloads from the Internet. The system can also merge multiple stories from a similar domain into a branching narrative. Users will be able to both play games created by aMUSE and create games from their own texts using the aMUSE editor.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AISB Convention 2015

  • ISBN

    978-1-5108-0386-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    42-43

  • Název nakladatele

    The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour

  • Místo vydání

    Londýn, Velká Británie

  • Místo konání akce

    Canterbury, Velká Británie

  • Datum konání akce

    20. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku