AMUSE: Translating text to point and click games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313417" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/aMUSE-Demo.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/aMUSE-Demo.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AMUSE: Translating text to point and click games
Popis výsledku v původním jazyce
In this demo we will show aMUSE - a system for automatically translating text, in particular children stories, to simple 2D point and click games. aMUSE consists of a pipeline of state-ofthe- art natural language processing tools to analyse syntax, extract actions and their arguments and resolve pronouns and indirect mentions of entities in the story. Analysed text serves as data the game mechanics operate on, while the story is represented graphically by images the system downloads from the Internet. The system can also merge multiple stories from a similar domain into a branching narrative. Users will be able to both play games created by aMUSE and create games from their own texts using the aMUSE editor.
Název v anglickém jazyce
AMUSE: Translating text to point and click games
Popis výsledku anglicky
In this demo we will show aMUSE - a system for automatically translating text, in particular children stories, to simple 2D point and click games. aMUSE consists of a pipeline of state-ofthe- art natural language processing tools to analyse syntax, extract actions and their arguments and resolve pronouns and indirect mentions of entities in the story. Analysed text serves as data the game mechanics operate on, while the story is represented graphically by images the system downloads from the Internet. The system can also merge multiple stories from a similar domain into a branching narrative. Users will be able to both play games created by aMUSE and create games from their own texts using the aMUSE editor.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AISB Convention 2015
ISBN
978-1-5108-0386-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
42-43
Název nakladatele
The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour
Místo vydání
Londýn, Velká Británie
Místo konání akce
Canterbury, Velká Británie
Datum konání akce
20. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—