Inertial and Non-Inertial Frames: With Pieces of Paper and in an Active Way
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10317801" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10317801 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inertial and Non-Inertial Frames: With Pieces of Paper and in an Active Way
Popis výsledku v původním jazyce
A set of activities is described that can help the understanding of inertial and non-inertial reference frames. Using simple paper models, students can clarify and see on concrete examples how the same motion is described in different reference frames. Models enable the investigation of various types of reference frames: inertial, accelerated (moving in one direction) and rotated frames. Also, the motion of the object which is followed can be either uniform (with respect to inertial frames) or accelerated. This set of activities was piloted both in pre-service and in-service teacher training courses in Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Inertial and Non-Inertial Frames: With Pieces of Paper and in an Active Way
Popis výsledku anglicky
A set of activities is described that can help the understanding of inertial and non-inertial reference frames. Using simple paper models, students can clarify and see on concrete examples how the same motion is described in different reference frames. Models enable the investigation of various types of reference frames: inertial, accelerated (moving in one direction) and rotated frames. Also, the motion of the object which is followed can be either uniform (with respect to inertial frames) or accelerated. This set of activities was piloted both in pre-service and in-service teacher training courses in Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice
ISBN
978-88-907460-7-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
783-789
Název nakladatele
Universita degli Studi di Palermo
Místo vydání
Palermo, Italy
Místo konání akce
Palermo, Itálie
Datum konání akce
7. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—