Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inertial and Non-Inertial Frames: With Pieces of Paper and in an Active Way

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10317801" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10317801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inertial and Non-Inertial Frames: With Pieces of Paper and in an Active Way

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A set of activities is described that can help the understanding of inertial and non-inertial reference frames. Using simple paper models, students can clarify and see on concrete examples how the same motion is described in different reference frames. Models enable the investigation of various types of reference frames: inertial, accelerated (moving in one direction) and rotated frames. Also, the motion of the object which is followed can be either uniform (with respect to inertial frames) or accelerated. This set of activities was piloted both in pre-service and in-service teacher training courses in Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Inertial and Non-Inertial Frames: With Pieces of Paper and in an Active Way

  • Popis výsledku anglicky

    A set of activities is described that can help the understanding of inertial and non-inertial reference frames. Using simple paper models, students can clarify and see on concrete examples how the same motion is described in different reference frames. Models enable the investigation of various types of reference frames: inertial, accelerated (moving in one direction) and rotated frames. Also, the motion of the object which is followed can be either uniform (with respect to inertial frames) or accelerated. This set of activities was piloted both in pre-service and in-service teacher training courses in Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice

  • ISBN

    978-88-907460-7-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    783-789

  • Název nakladatele

    Universita degli Studi di Palermo

  • Místo vydání

    Palermo, Italy

  • Místo konání akce

    Palermo, Itálie

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku