Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The e-mobility case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10318565" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10318565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16310-9_17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16310-9_17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16310-9_17" target="_blank" >10.1007/978-3-319-16310-9_17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The e-mobility case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electro-mobility (e-mobility) is one of the promising technologies being considered by automotive OEMs as an alternative to internal combustion engines as a means of propulsion. The e-mobility case study provides a novel example of a relevant industry application with in the ASCENS framework. An overview of the system design is given which describes how e-mobility is conceptualized and then transformed using the ensemble development life cycle (EDLC) approach into a distributed autonomic (i.e self-aware, self-adaptive) component-based software system.The system requirements engineering is based on the state-of-the affairs (SOTA) approach and the invariant refinement method (IRM)which are both revisited and applied. Regarding the implementation and deployment of the system, a dependable emergent ensembles of components(DEECo) approach is utilized. The DEECo components and ensembles are coded and deployed using the Java-based jDEECo runtime environment. The runtime environment integrates the multi-agent transport simulation tool (MATSim), which is used to predict the effects of the physical interactions of users, vehicles and infrastructure resources.jDEECo handles multiple MATSim instances to allow for different belief states between components and ensembles.

  • Název v anglickém jazyce

    The e-mobility case study

  • Popis výsledku anglicky

    Electro-mobility (e-mobility) is one of the promising technologies being considered by automotive OEMs as an alternative to internal combustion engines as a means of propulsion. The e-mobility case study provides a novel example of a relevant industry application with in the ASCENS framework. An overview of the system design is given which describes how e-mobility is conceptualized and then transformed using the ensemble development life cycle (EDLC) approach into a distributed autonomic (i.e self-aware, self-adaptive) component-based software system.The system requirements engineering is based on the state-of-the affairs (SOTA) approach and the invariant refinement method (IRM)which are both revisited and applied. Regarding the implementation and deployment of the system, a dependable emergent ensembles of components(DEECo) approach is utilized. The DEECo components and ensembles are coded and deployed using the Java-based jDEECo runtime environment. The runtime environment integrates the multi-agent transport simulation tool (MATSim), which is used to predict the effects of the physical interactions of users, vehicles and infrastructure resources.jDEECo handles multiple MATSim instances to allow for different belief states between components and ensembles.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E12045" target="_blank" >7E12045: Autonomic Service-Component Ensembles</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Software Engineering for Collective Autonomic Systems

  • ISBN

    978-3-319-16309-3

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    513-533

  • Počet stran knihy

    533

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly