Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monotonization of User Preferences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10319578" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10319578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-26154-6_3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-26154-6_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-26154-6_3" target="_blank" >10.1007/978-3-319-26154-6_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Monotonization of User Preferences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider the problem of user-item recommendation as a multiuser instance ranking learning. A user-item preference is monotonizable if the learning can restrict to monotone models. A preference model is monotone if it is a monotone composition of rankings on domains of explanatory attributes (possibly describing user behavior, item content but also data aggregations). Target preference ordering of users on items is given by a preference indicator (e.g. purchase, rating). To increase intuitiveness, wefocus on a special class of monotone models which can be expressed as rules of generalized annotated programs. In this paper we focus on learning the (partial) order of vectors of rankings of user-item attribute values. We measure degree of agreement ofcomparable vec-tors with ordering given by preference indicators for each user. We are interested in distribution of this degree across users. We provide sets of experiments on user behavior data from an e-shop and on a subset of the sema

  • Název v anglickém jazyce

    Monotonization of User Preferences

  • Popis výsledku anglicky

    We consider the problem of user-item recommendation as a multiuser instance ranking learning. A user-item preference is monotonizable if the learning can restrict to monotone models. A preference model is monotone if it is a monotone composition of rankings on domains of explanatory attributes (possibly describing user behavior, item content but also data aggregations). Target preference ordering of users on items is given by a preference indicator (e.g. purchase, rating). To increase intuitiveness, wefocus on a special class of monotone models which can be expressed as rules of generalized annotated programs. In this paper we focus on learning the (partial) order of vectors of rankings of user-item attribute values. We measure degree of agreement ofcomparable vec-tors with ordering given by preference indicators for each user. We are interested in distribution of this degree across users. We provide sets of experiments on user behavior data from an e-shop and on a subset of the sema

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-19877S" target="_blank" >GA15-19877S: Automatické modelování znalostí a plánů pro autonomní roboty</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference FQAS 2015

  • ISBN

    978-3-319-26154-6

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    29-40

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Krakov

  • Datum konání akce

    26. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku