The Big Match in Small Space (Extended Abstract)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10331490" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10331490 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-53354-3_6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-53354-3_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-53354-3_6" target="_blank" >10.1007/978-3-662-53354-3_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Big Match in Small Space (Extended Abstract)
Popis výsledku v původním jazyce
We study repeated games with absorbing states, a type of two-player, zero-sum concurrent mean-payoff games with the prototypical example being the Big Match of Gillete (1957). These games may not allow optimal strategies but they always have epsilon-optimal strategies. In this paper we design epsilon-optimal strategies for Player 1 in these games that use only O(log log T) space. Furthermore, we construct strategies for Player 1 that use space s(T), for an arbitrary small unbounded non-decreasing function s, and which guarantee an epsilon-optimal value for Player 1 in the limit superior sense. The previously known strategies use space Omega(log T) and it was known that no strategy can use constant space if it is epsilon-optimal even in the limit superior sense. We also give a complementary lower bound. Furthermore, we also show that no Markov strategy, even extended with finite memory, can ensure value greater than 0 in the Big Match, answering a question posed by Neyman [11].
Název v anglickém jazyce
The Big Match in Small Space (Extended Abstract)
Popis výsledku anglicky
We study repeated games with absorbing states, a type of two-player, zero-sum concurrent mean-payoff games with the prototypical example being the Big Match of Gillete (1957). These games may not allow optimal strategies but they always have epsilon-optimal strategies. In this paper we design epsilon-optimal strategies for Player 1 in these games that use only O(log log T) space. Furthermore, we construct strategies for Player 1 that use space s(T), for an arbitrary small unbounded non-decreasing function s, and which guarantee an epsilon-optimal value for Player 1 in the limit superior sense. The previously known strategies use space Omega(log T) and it was known that no strategy can use constant space if it is epsilon-optimal even in the limit superior sense. We also give a complementary lower bound. Furthermore, we also show that no Markov strategy, even extended with finite memory, can ensure value greater than 0 in the Big Match, answering a question posed by Neyman [11].
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP202%2F12%2FG061" target="_blank" >GBP202/12/G061: Centrum excelence - Institut teoretické informatiky (CE-ITI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ALGORITHMIC GAME THEORY, SAGT 2016
ISBN
978-3-662-53354-3
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
64-76
Název nakladatele
SPRINGER INT PUBLISHING AG
Místo vydání
CHAM
Místo konání akce
Liverpool
Datum konání akce
19. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389020400006