GeoTest-A system for the automatic evaluation of geometry-based problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10332408" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10332408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/cae.21712" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/cae.21712</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/cae.21712" target="_blank" >10.1002/cae.21712</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GeoTest-A system for the automatic evaluation of geometry-based problems
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the design of a system for the assignment and evaluation of tasks in the area of geometry. The goal of this design is to help teachers specify and test/verify the initial level of knowledge and abilities required from students entering the relevant course. This design has been used for the implementation of GeoTest, a web based application using the GeoGebra dynamic geometry software. GeoTest has been in use by more than 100 teachers and 5,000 students at universities and secondary and elementary schools during the last 4 years. The feedback received from teachers confirms the usability of the application and its positive acceptance by teachers as well as students.
Název v anglickém jazyce
GeoTest-A system for the automatic evaluation of geometry-based problems
Popis výsledku anglicky
This paper presents the design of a system for the assignment and evaluation of tasks in the area of geometry. The goal of this design is to help teachers specify and test/verify the initial level of knowledge and abilities required from students entering the relevant course. This design has been used for the implementation of GeoTest, a web based application using the GeoGebra dynamic geometry software. GeoTest has been in use by more than 100 teachers and 5,000 students at universities and secondary and elementary schools during the last 4 years. The feedback received from teachers confirms the usability of the application and its positive acceptance by teachers as well as students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer Applications in Engineering Education
ISSN
1061-3773
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
297-304
Kód UT WoS článku
000372275300014
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84960385766