Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GeoTest-A system for the automatic evaluation of geometry-based problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10332408" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10332408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/cae.21712" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/cae.21712</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/cae.21712" target="_blank" >10.1002/cae.21712</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GeoTest-A system for the automatic evaluation of geometry-based problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the design of a system for the assignment and evaluation of tasks in the area of geometry. The goal of this design is to help teachers specify and test/verify the initial level of knowledge and abilities required from students entering the relevant course. This design has been used for the implementation of GeoTest, a web based application using the GeoGebra dynamic geometry software. GeoTest has been in use by more than 100 teachers and 5,000 students at universities and secondary and elementary schools during the last 4 years. The feedback received from teachers confirms the usability of the application and its positive acceptance by teachers as well as students.

  • Název v anglickém jazyce

    GeoTest-A system for the automatic evaluation of geometry-based problems

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the design of a system for the assignment and evaluation of tasks in the area of geometry. The goal of this design is to help teachers specify and test/verify the initial level of knowledge and abilities required from students entering the relevant course. This design has been used for the implementation of GeoTest, a web based application using the GeoGebra dynamic geometry software. GeoTest has been in use by more than 100 teachers and 5,000 students at universities and secondary and elementary schools during the last 4 years. The feedback received from teachers confirms the usability of the application and its positive acceptance by teachers as well as students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Applications in Engineering Education

  • ISSN

    1061-3773

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    297-304

  • Kód UT WoS článku

    000372275300014

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84960385766