Spatial Orientation and 3D Geometry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10359793" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10359793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_25" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_25</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_25" target="_blank" >10.1007/978-3-319-50340-0_25</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spatial Orientation and 3D Geometry
Popis výsledku v původním jazyce
We have created several programs and games to support the ability to realize movement and position in space. Another, and an even more challenging, way of training and applying spatial abilities is trying to solve abstract spatial problems. The ability to solve spatial geometry problems is very important, for example, for engineering students. We encourage teachers to include new types of tasks in their math lessons, which is the main idea of this paper.
Název v anglickém jazyce
Spatial Orientation and 3D Geometry
Popis výsledku anglicky
We have created several programs and games to support the ability to realize movement and position in space. Another, and an even more challenging, way of training and applying spatial abilities is trying to solve abstract spatial problems. The ability to solve spatial geometry problems is very important, for example, for engineering students. We encourage teachers to include new types of tasks in their math lessons, which is the main idea of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interactive Collaborative Learning Proceedings of the 19th ICL Conference - Volume 2
ISBN
978-3-319-50339-4
ISSN
2194-5357
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
285-292
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Belfast; United Kingdom
Datum konání akce
21. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—