Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Groundtruthing (not only) Music Notation with MUSCIMarker: a Practical Overview

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10372148" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10372148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://doi.org/10.1109/ICDAR.2017.271" target="_blank" >http://doi.org/10.1109/ICDAR.2017.271</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICDAR.2017.271" target="_blank" >10.1109/ICDAR.2017.271</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Groundtruthing (not only) Music Notation with MUSCIMarker: a Practical Overview

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dataset creation for graphics recognition, especially for hand-drawn inputs, is often an expensive and time-consuming undertaking. The MUSCIMarker tool used for creating the MUSCIMA++ dataset for Optical Music Recognition (OMR) led to efficient use of annotation resources, and it provides enough flexibility to be applicable to creating datasets for other graphics recognition tasks where the ground truth can be represented similarly. First, we describe the MUSCIMA++ ground truth to define the range of tasks for which using MUSCIMarker to annotate ground truth is applicable. We then describe the MUSCIMarker tool itself, discuss its strong and weak points, and share practical experience with the tool from creating the MUSCIMA++ dataset.

  • Název v anglickém jazyce

    Groundtruthing (not only) Music Notation with MUSCIMarker: a Practical Overview

  • Popis výsledku anglicky

    Dataset creation for graphics recognition, especially for hand-drawn inputs, is often an expensive and time-consuming undertaking. The MUSCIMarker tool used for creating the MUSCIMA++ dataset for Optical Music Recognition (OMR) led to efficient use of annotation resources, and it provides enough flexibility to be applicable to creating datasets for other graphics recognition tasks where the ground truth can be represented similarly. First, we describe the MUSCIMA++ ground truth to define the range of tasks for which using MUSCIMarker to annotate ground truth is applicable. We then describe the MUSCIMarker tool itself, discuss its strong and weak points, and share practical experience with the tool from creating the MUSCIMA++ dataset.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP103%2F12%2FG084" target="_blank" >GBP103/12/G084: Centrum pro multi-modální interpretaci dat velkého rozsahu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th IAPR International Workshop on Graphics Recognition

  • ISBN

    978-1-5386-3586-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    47-48

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    New York, USA

  • Místo konání akce

    Kyoto, Japan

  • Datum konání akce

    9. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku