Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of pressure data from velocity data with a view towards its application in cardiovascular mechanics. Part 2: A study of aortic valve stenosis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10372253" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10372253 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jengsci.2017.01.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jengsci.2017.01.001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jengsci.2017.01.001" target="_blank" >10.1016/j.jengsci.2017.01.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of pressure data from velocity data with a view towards its application in cardiovascular mechanics. Part 2: A study of aortic valve stenosis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is Part 2 of a study of blood flow across cardiovascular stenoses. In Part 1, we developed a rigorous mathematical approach for deriving a pressure field from experimental data for a velocity field that can be obtained by direct measurement. In this Part, existing methods for quantifying stenoses, with specific reference to cardiac valves, are reviewed. Using the mathematically rigorous and physically accurate approach that we developed in Part 1, for a pre-specified flow velocity field proximal to the stenosis and pressure waveform field distal to the stenosis, we ascertain the intro-stehosis and distal flow velocity field, pressure field proximal and within the stenosis, and energy dissipation, all as function of position and time. The computed dissipation, kinetic energy and pressure are then presented in an idealized geometry, but with realistic geometry, with a symmetric stenosis.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of pressure data from velocity data with a view towards its application in cardiovascular mechanics. Part 2: A study of aortic valve stenosis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is Part 2 of a study of blood flow across cardiovascular stenoses. In Part 1, we developed a rigorous mathematical approach for deriving a pressure field from experimental data for a velocity field that can be obtained by direct measurement. In this Part, existing methods for quantifying stenoses, with specific reference to cardiac valves, are reviewed. Using the mathematically rigorous and physically accurate approach that we developed in Part 1, for a pre-specified flow velocity field proximal to the stenosis and pressure waveform field distal to the stenosis, we ascertain the intro-stehosis and distal flow velocity field, pressure field proximal and within the stenosis, and energy dissipation, all as function of position and time. The computed dissipation, kinetic energy and pressure are then presented in an idealized geometry, but with realistic geometry, with a symmetric stenosis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LH14054" target="_blank" >LH14054: Zobrazení, kvantifikace a modelování hemodynamiky v mozkových aneuryzmatech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Engineering Science

  • ISSN

    0020-7225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    114

  • Číslo periodika v rámci svazku

    May

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    000394199000003

  • EID výsledku v databázi Scopus