Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kinematická geometrie v rovině: konstrukce rovinných křivek a jejich výuka na střední škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10390692" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10390692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://kdm.karlin.mff.cuni.cz/konference2018/sbornik.pdf" target="_blank" >http://kdm.karlin.mff.cuni.cz/konference2018/sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kinematická geometrie v rovině: konstrukce rovinných křivek a jejich výuka na střední škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje studiu vybraných rovinných křivek z pohledu kinematické geometrie. Kinematická geometrie patří mezi pokročilé partie vysokoškolské matematiky, ale její základy lze ukázat i studentům na střední škole. Cílem příspěvku je prezentovat, jak můžeme zavádět některé křivky kinematicky a jak je možné tímto způsobem zkoumat i křivky známé studentům na střední škole například v hodinách matematického semináře nebo ve výuce deskriptivní geometrie. Ruční rýsování některých křivek může být komplikované, navíc většinu křivek dokážeme rýsovat pouze bodově, k jejich vykreslování proto využíváme široce rozšířený software GeoGebra. GeoGebra nám také pomůže při experimentech, kdy se snažíme odhadnout typy vznikajících křivek. Experimenty vyhodnocujeme rovněž výpočtem či synteticky. Význam kinematické geometrie doložíme na různých aplikacích z praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Kinematic geometry in the plane: the construction of planar curves and the study of curves in the secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article addresses the study of planar curves in kinematic geometry. Kinematic geometry belongs to the highly demanding subjects at colleges; nevertheless, the basis can be shown to students even in the secondary schools. The aim of the contribution is to present kinematic definitions of planar curves. The construction of curves is implemented in software GeoGebra. GeoGebra is also used for experiments. The determination of curves is verified synthetically and algebraically. We also present the practical usage of kinematic geometry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cesty k matematice III

  • ISBN

    978-80-7378-373-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    80-88

  • Název nakladatele

    Matfyzpress

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku