Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hands-on experiments in the interactive physics laboratory: A study of students' intrinsic motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10396909" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10396909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AxZ4B88ddk" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AxZ4B88ddk</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/1287/1/012049" target="_blank" >10.1088/1742-6596/1287/1/012049</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hands-on experiments in the interactive physics laboratory: A study of students' intrinsic motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experiments in different forms can be suitable tools how to increase students&apos; interest in physics. However, educators discuss which ways of experimenting are the most beneficial for these purposes. At our department, two different forms of physics experiments are offered to upper secondary students - students&apos; hands-on experimental work and physics demonstration shows where the students watch experiments conducted by a lecturer. Our research aims primarily at students&apos; feedback about their immediate attitudes towards the hands-on experimenting and differences in perception of this experimenting and watching the lecture demonstrations. For collecting data we used a questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory.

  • Název v anglickém jazyce

    Hands-on experiments in the interactive physics laboratory: A study of students' intrinsic motivation

  • Popis výsledku anglicky

    Experiments in different forms can be suitable tools how to increase students&apos; interest in physics. However, educators discuss which ways of experimenting are the most beneficial for these purposes. At our department, two different forms of physics experiments are offered to upper secondary students - students&apos; hands-on experimental work and physics demonstration shows where the students watch experiments conducted by a lecturer. Our research aims primarily at students&apos; feedback about their immediate attitudes towards the hands-on experimenting and differences in perception of this experimenting and watching the lecture demonstrations. For collecting data we used a questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physics: Conference Series [online]

  • ISSN

    1742-6596

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1287

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072124863