Hands-on experiments in the interactive physics laboratory: A study of students' intrinsic motivation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10396909" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10396909 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AxZ4B88ddk" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AxZ4B88ddk</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/1287/1/012049" target="_blank" >10.1088/1742-6596/1287/1/012049</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hands-on experiments in the interactive physics laboratory: A study of students' intrinsic motivation
Popis výsledku v původním jazyce
Experiments in different forms can be suitable tools how to increase students' interest in physics. However, educators discuss which ways of experimenting are the most beneficial for these purposes. At our department, two different forms of physics experiments are offered to upper secondary students - students' hands-on experimental work and physics demonstration shows where the students watch experiments conducted by a lecturer. Our research aims primarily at students' feedback about their immediate attitudes towards the hands-on experimenting and differences in perception of this experimenting and watching the lecture demonstrations. For collecting data we used a questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory.
Název v anglickém jazyce
Hands-on experiments in the interactive physics laboratory: A study of students' intrinsic motivation
Popis výsledku anglicky
Experiments in different forms can be suitable tools how to increase students' interest in physics. However, educators discuss which ways of experimenting are the most beneficial for these purposes. At our department, two different forms of physics experiments are offered to upper secondary students - students' hands-on experimental work and physics demonstration shows where the students watch experiments conducted by a lecturer. Our research aims primarily at students' feedback about their immediate attitudes towards the hands-on experimenting and differences in perception of this experimenting and watching the lecture demonstrations. For collecting data we used a questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Physics: Conference Series [online]
ISSN
1742-6596
e-ISSN
—
Svazek periodika
1287
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85072124863