Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometry-Aware Scattering Compensation for 3D Printing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10407240" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10407240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3cZeK28X0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3cZeK28X0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3306346.3322992" target="_blank" >10.1145/3306346.3322992</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geometry-Aware Scattering Compensation for 3D Printing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Commercially available full-color 3D printing allows for detailed control of material deposition in a volume, but an exact reproduction of a target surface appearance is hampered by the strong subsurface scattering that causes nontrivial volumetric cross-talk at the print surface. Previous work showed how an iterative optimization scheme based on accumulating absorptive materials at the surface can be used to find a volumetric distribution of print materials that closely approximates a given target appearance. In this work, we first revisit the assumption that pushing the absorptive materials to the surface results in minimal volumetric cross-talk. We design a full-fledged optimization on a small domain for this task and confirm this previously reported heuristic. Then, we extend the above approach that is critically limited to color reproduction on planar surfaces, to arbitrary 3D shapes. Our method enables high-fidelity color texture reproduction on 3D prints by effectively compensating for internal light scattering within arbitrarily shaped objects. In addition, we propose a content-aware gamut mapping that significantly improves color reproduction for the pathological case of thin geometric features. Using a wide range of sample objects with complex textures and geometries, we demonstrate color reproduction whose fidelity is superior to state-of-the-art drivers for color 3D printers.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometry-Aware Scattering Compensation for 3D Printing

  • Popis výsledku anglicky

    Commercially available full-color 3D printing allows for detailed control of material deposition in a volume, but an exact reproduction of a target surface appearance is hampered by the strong subsurface scattering that causes nontrivial volumetric cross-talk at the print surface. Previous work showed how an iterative optimization scheme based on accumulating absorptive materials at the surface can be used to find a volumetric distribution of print materials that closely approximates a given target appearance. In this work, we first revisit the assumption that pushing the absorptive materials to the surface results in minimal volumetric cross-talk. We design a full-fledged optimization on a small domain for this task and confirm this previously reported heuristic. Then, we extend the above approach that is critically limited to color reproduction on planar surfaces, to arbitrary 3D shapes. Our method enables high-fidelity color texture reproduction on 3D prints by effectively compensating for internal light scattering within arbitrarily shaped objects. In addition, we propose a content-aware gamut mapping that significantly improves color reproduction for the pathological case of thin geometric features. Using a wide range of sample objects with complex textures and geometries, we demonstrate color reproduction whose fidelity is superior to state-of-the-art drivers for color 3D printers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    111

  • Kód UT WoS článku

    000475740600085

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073889994