Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial Geometry in Secondary School Education: Training Spatial Abilities and Identifying Students' Problems in Spatial Geometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10407607" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10407607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RV4YkQcUgK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RV4YkQcUgK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial Geometry in Secondary School Education: Training Spatial Abilities and Identifying Students' Problems in Spatial Geometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article addresses the teaching of spatial geometry in secondary schools with the implications to geometric courses at the university. We will focus especially on geometric topics which are taught in the Czech Republic, i.e. solid geometry, cross section of solids, transformations of two- and three-dimensional shapes in three-dimensional space and many more. We will show several examples of typical geometric tasks from secondary school education and advanced topics from geometric courses at the university. Experiences gained from lecturing geometric courses (at Charles University, Czech Republic) intended for student newcomers to university show serious gap in students&apos; spatial abilities. We will identify some of concrete students&apos; problems in spatial geometry and introduce several approaches, newly suggested exercises and activities for the both secondary school and university students which could mitigate these gaps. Our activities in the classrooms are supported with dynamic system GeoGebra which is widely used in education process all over the world.

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial Geometry in Secondary School Education: Training Spatial Abilities and Identifying Students' Problems in Spatial Geometry

  • Popis výsledku anglicky

    The article addresses the teaching of spatial geometry in secondary schools with the implications to geometric courses at the university. We will focus especially on geometric topics which are taught in the Czech Republic, i.e. solid geometry, cross section of solids, transformations of two- and three-dimensional shapes in three-dimensional space and many more. We will show several examples of typical geometric tasks from secondary school education and advanced topics from geometric courses at the university. Experiences gained from lecturing geometric courses (at Charles University, Czech Republic) intended for student newcomers to university show serious gap in students&apos; spatial abilities. We will identify some of concrete students&apos; problems in spatial geometry and introduce several approaches, newly suggested exercises and activities for the both secondary school and university students which could mitigate these gaps. Our activities in the classrooms are supported with dynamic system GeoGebra which is widely used in education process all over the world.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Psychologiczne

  • ISSN

    0081-685X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    13-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus