Interval transportation problem: The best and the worst (feasible) scenario
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10419318" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10419318 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31110/20:00056133 RIV/61384399:31140/20:00056133
Výsledek na webu
<a href="https://mme2020.mendelu.cz/wcd/w-rek-mme/mme2020_conference_proceedings_final_final.pdf" target="_blank" >https://mme2020.mendelu.cz/wcd/w-rek-mme/mme2020_conference_proceedings_final_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interval transportation problem: The best and the worst (feasible) scenario
Popis výsledku v původním jazyce
Interval programming presents a powerful mathematical tool for modeling optimization problems affected by uncertainty. We consider an interval linear programming model for the transportation problem with uncertain supply and demand varying within a priori known bounds. We address the problem of computing the optimal value range of an interval transportation problem, i.e. finding the best and the worst possible optimal value, and describing the corresponding scenarios of the problem. Since the worst-case scenario in the traditional sense is often infeasible, thus leading to an infinite bound of the optimal value range, we consider the worst finite optimal value of the problem. We propose a decomposition method based on complementarity for computing the worst finite optimal value exactly. We also study the corresponding best and worst extremal scenarios for which the bounds of the finite optimal value range are attained. Moreover, we derive a description of the structure of the linear program corresponding to the best scenario.
Název v anglickém jazyce
Interval transportation problem: The best and the worst (feasible) scenario
Popis výsledku anglicky
Interval programming presents a powerful mathematical tool for modeling optimization problems affected by uncertainty. We consider an interval linear programming model for the transportation problem with uncertain supply and demand varying within a priori known bounds. We address the problem of computing the optimal value range of an interval transportation problem, i.e. finding the best and the worst possible optimal value, and describing the corresponding scenarios of the problem. Since the worst-case scenario in the traditional sense is often infeasible, thus leading to an infinite bound of the optimal value range, we consider the worst finite optimal value of the problem. We propose a decomposition method based on complementarity for computing the worst finite optimal value exactly. We also study the corresponding best and worst extremal scenarios for which the bounds of the finite optimal value range are attained. Moreover, we derive a description of the structure of the linear program corresponding to the best scenario.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
38th International Conference on Mathematical Methods in Economics 2020 (MME 2020). Conference Proceedings
ISBN
978-80-7509-734-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
122-127
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—