Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GEOGEBRA IN SECONDARY SCHOOL EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC: TEACHERS' PERCEPTIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423960" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GEOGEBRA IN SECONDARY SCHOOL EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC: TEACHERS' PERCEPTIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article addresses the using of GeoGebra software in secondary school education in the Czech Republic. GeoGebra software is helpful for teaching a wide range of mathematical topics and can be integrated into various forms of learning processes. First, my aim is to show an example of using GeoGebra in a specific topic of spatial geometry in order to activate my students and to enhance their understanding. GeoGebra software can be used for describing, solving, and illustrating mathematical problems. Second, the article describes a study aimed at the real experiences of secondary school mathematics teachers. The data for the study were collected via online questionnaire. The results of the inquiry are analyzed in detail. Finally, findings of the study will provide the basis for the possible extension and modification of the questionnaire, the improvement of teaching GeoGebra at our faculty, and the development of new GeoGebra materials for secondary schools teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    GEOGEBRA IN SECONDARY SCHOOL EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC: TEACHERS' PERCEPTIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The article addresses the using of GeoGebra software in secondary school education in the Czech Republic. GeoGebra software is helpful for teaching a wide range of mathematical topics and can be integrated into various forms of learning processes. First, my aim is to show an example of using GeoGebra in a specific topic of spatial geometry in order to activate my students and to enhance their understanding. GeoGebra software can be used for describing, solving, and illustrating mathematical problems. Second, the article describes a study aimed at the real experiences of secondary school mathematics teachers. The data for the study were collected via online questionnaire. The results of the inquiry are analyzed in detail. Finally, findings of the study will provide the basis for the possible extension and modification of the questionnaire, the improvement of teaching GeoGebra at our faculty, and the development of new GeoGebra materials for secondary schools teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2020)

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    293-300

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku