Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantum Physics Course for future secondary school teachers: active learning approach and visualization tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10438361" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10438361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1929/1/012084" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1929/1/012084</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/1929/1/012084" target="_blank" >10.1088/1742-6596/1929/1/012084</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantum Physics Course for future secondary school teachers: active learning approach and visualization tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution describes aims and implementation of the Quantum Physics course specially designed for future physics teachers at secondary and high schools. Although the course syllabus is the same as for the courses for future physicists, emphasis is placed on understanding of basic concepts and students&apos; ability to discuss about them. The active learning methods and various means of graphical representations are used to meet this goal. The course has been tuned to its present form for about ten years and reaches very positive feedback from students.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantum Physics Course for future secondary school teachers: active learning approach and visualization tools

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution describes aims and implementation of the Quantum Physics course specially designed for future physics teachers at secondary and high schools. Although the course syllabus is the same as for the courses for future physicists, emphasis is placed on understanding of basic concepts and students&apos; ability to discuss about them. The active learning methods and various means of graphical representations are used to meet this goal. The course has been tuned to its present form for about ten years and reaches very positive feedback from students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    J. Phys.: Conf. Ser. 1929 012073

  • ISBN

  • ISSN

    1742-6588

  • e-ISSN

    1742-6596

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IOP Publishing

  • Místo vydání

    Great Britain

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku