Quantum Physics Course for future secondary school teachers: active learning approach and visualization tools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10438361" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10438361 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1929/1/012084" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1929/1/012084</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/1929/1/012084" target="_blank" >10.1088/1742-6596/1929/1/012084</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quantum Physics Course for future secondary school teachers: active learning approach and visualization tools
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution describes aims and implementation of the Quantum Physics course specially designed for future physics teachers at secondary and high schools. Although the course syllabus is the same as for the courses for future physicists, emphasis is placed on understanding of basic concepts and students' ability to discuss about them. The active learning methods and various means of graphical representations are used to meet this goal. The course has been tuned to its present form for about ten years and reaches very positive feedback from students.
Název v anglickém jazyce
Quantum Physics Course for future secondary school teachers: active learning approach and visualization tools
Popis výsledku anglicky
This contribution describes aims and implementation of the Quantum Physics course specially designed for future physics teachers at secondary and high schools. Although the course syllabus is the same as for the courses for future physicists, emphasis is placed on understanding of basic concepts and students' ability to discuss about them. The active learning methods and various means of graphical representations are used to meet this goal. The course has been tuned to its present form for about ten years and reaches very positive feedback from students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
J. Phys.: Conf. Ser. 1929 012073
ISBN
—
ISSN
1742-6588
e-ISSN
1742-6596
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IOP Publishing
Místo vydání
Great Britain
Místo konání akce
Budapest
Datum konání akce
1. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—