Towards a Versatile Intelligent Conversational Agent as Personal Assistant for Migrants
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10441779" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10441779 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26230/21:PU142971
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-85739-4_26" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-85739-4_26</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-85739-4_26" target="_blank" >10.1007/978-3-030-85739-4_26</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards a Versatile Intelligent Conversational Agent as Personal Assistant for Migrants
Popis výsledku v původním jazyce
We present a knowledge-driven multilingual conversational agent (referred to as "MyWelcome Agent") that acts as personal assistant for migrants in the contexts of their reception and integration. In order to also account for tasks that go beyond communication and require advanced service coordination skills, the architecture of the proposed platform separates the dialogue management service from the agent behavior including the service selection and planning. The involvement of genuine agent planning strategies in the design of personal assistants, which tend to be limited to dialogue management tasks, makes the proposed agent significantly more versatile and intelligent. To ensure high quality verbal interaction, we draw upon state-of-the-art multilingual spoken language understanding and generation technologies.
Název v anglickém jazyce
Towards a Versatile Intelligent Conversational Agent as Personal Assistant for Migrants
Popis výsledku anglicky
We present a knowledge-driven multilingual conversational agent (referred to as "MyWelcome Agent") that acts as personal assistant for migrants in the contexts of their reception and integration. In order to also account for tasks that go beyond communication and require advanced service coordination skills, the architecture of the proposed platform separates the dialogue management service from the agent behavior including the service selection and planning. The involvement of genuine agent planning strategies in the design of personal assistants, which tend to be limited to dialogue management tasks, makes the proposed agent significantly more versatile and intelligent. To ensure high quality verbal interaction, we draw upon state-of-the-art multilingual spoken language understanding and generation technologies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
ISBN
978-3-030-85738-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
316-327
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Salamanca
Datum konání akce
16. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—