Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Syntactic complexity measures as linguistic correlates of proficiency level in learner Russian

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A3NWRFRVQ" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:3NWRFRVQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ebookcentral.proquest.com/lib/cuni/detail.action?docID=30254228" target="_blank" >http://ebookcentral.proquest.com/lib/cuni/detail.action?docID=30254228</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/scl.104.03kis" target="_blank" >10.1075/scl.104.03kis</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Syntactic complexity measures as linguistic correlates of proficiency level in learner Russian

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study reports on the results of a corpus-based evaluation of automatically extracted syntactic complexity measures as indices of Russian as a foreign language (FL) and Russian as a heritage language (HL) writing development. A list of 12 syntactic complexity measures was tested on a set of longitudinal, classroom-based data. The analyses demonstrated that the syntactic complexity measures help delineate four proficiency levels (Intermediate Mid, Intermediate High, Advanced Low and Advanced Mid as established through the ACTFL proficiency guidelines), and that the changes in syntactic complexity indices across levels pattern slightly differently in the FL vs. HL learner groups. Our research confirms that the overall trends in interlanguage development in Russian align with the “complexification” trends found for other second languages.

  • Název v anglickém jazyce

    Syntactic complexity measures as linguistic correlates of proficiency level in learner Russian

  • Popis výsledku anglicky

    The study reports on the results of a corpus-based evaluation of automatically extracted syntactic complexity measures as indices of Russian as a foreign language (FL) and Russian as a heritage language (HL) writing development. A list of 12 syntactic complexity measures was tested on a set of longitudinal, classroom-based data. The analyses demonstrated that the syntactic complexity measures help delineate four proficiency levels (Intermediate Mid, Intermediate High, Advanced Low and Advanced Mid as established through the ACTFL proficiency guidelines), and that the changes in syntactic complexity indices across levels pattern slightly differently in the FL vs. HL learner groups. Our research confirms that the overall trends in interlanguage development in Russian align with the “complexification” trends found for other second languages.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů