Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Picture-perfect populism: Tracing the rise of European populist parties on Facebook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3AFYDNPGJ9" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:FYDNPGJ9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/1461444820963777" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/1461444820963777</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444820963777" target="_blank" >10.1177/1461444820963777</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Picture-perfect populism: Tracing the rise of European populist parties on Facebook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents a longitudinal, structural study where party and citizen activity on Facebook is studied over a 10-year period, outlining the growing importance of audio-visual content for online campaigning purposes ? as well as the rise of populist parties on the same platform. The study shows that an overall increased focus on video as a means of communication emerges as especially pertinent for native Facebook functionalities. This could have repercussions for how online political communication messages are fashioned ? and also for the dependencies on platforms that are supposedly strengthened as parties make choices regarding where to invest their campaign resources. In terms of citizen engagement, the results indicate the dominance of populist parties, who have strengthened their positions on the studied platform. The dominance of populist actors will likely have repercussions for the algorithmic spread of political messages ? as well as for the ways in which political messages are shaped.

  • Název v anglickém jazyce

    Picture-perfect populism: Tracing the rise of European populist parties on Facebook

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a longitudinal, structural study where party and citizen activity on Facebook is studied over a 10-year period, outlining the growing importance of audio-visual content for online campaigning purposes ? as well as the rise of populist parties on the same platform. The study shows that an overall increased focus on video as a means of communication emerges as especially pertinent for native Facebook functionalities. This could have repercussions for how online political communication messages are fashioned ? and also for the dependencies on platforms that are supposedly strengthened as parties make choices regarding where to invest their campaign resources. In terms of citizen engagement, the results indicate the dominance of populist parties, who have strengthened their positions on the studied platform. The dominance of populist actors will likely have repercussions for the algorithmic spread of political messages ? as well as for the ways in which political messages are shaped.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Media and Society

  • ISSN

    1461-4448

  • e-ISSN

    1461-7315

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    227-245

  • Kód UT WoS článku

    000578571900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092548334