Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On students' understanding of volumes of solids of revolution: An APOS analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10455688" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10455688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wj3-XKzu9j" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wj3-XKzu9j</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.101027" target="_blank" >10.1016/j.jmathb.2022.101027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On students' understanding of volumes of solids of revolution: An APOS analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We apply Action-Process-Object-Schema theory (APOS) to (1) examine the textbook used by students in the study to infer mental constructions the book proposes that students could do to understand solids of revolution, (2) use semi-structured interviews with nine students to find out which of the textbook&apos;s proposed constructions students actually do, and what unconjectured or unexpected constructions students do, and (3) use the results of the interviews and the research literature to inform and set forth an alternative proposal for constructing volumes of revolution. Results suggest that many students have not constructed processes to visualize solids of revolution and to relate Riemann sums to the corresponding definite integrals. Implications for curriculum and instruction are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    On students' understanding of volumes of solids of revolution: An APOS analysis

  • Popis výsledku anglicky

    We apply Action-Process-Object-Schema theory (APOS) to (1) examine the textbook used by students in the study to infer mental constructions the book proposes that students could do to understand solids of revolution, (2) use semi-structured interviews with nine students to find out which of the textbook&apos;s proposed constructions students actually do, and what unconjectured or unexpected constructions students do, and (3) use the results of the interviews and the research literature to inform and set forth an alternative proposal for constructing volumes of revolution. Results suggest that many students have not constructed processes to visualize solids of revolution and to relate Riemann sums to the corresponding definite integrals. Implications for curriculum and instruction are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Mathematical Behavior [online]

  • ISSN

    0732-3123

  • e-ISSN

    1873-8028

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    07323123

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000913575900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144995447