On students' understanding of volumes of solids of revolution: An APOS analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10455688" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10455688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wj3-XKzu9j" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wj3-XKzu9j</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.101027" target="_blank" >10.1016/j.jmathb.2022.101027</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On students' understanding of volumes of solids of revolution: An APOS analysis
Popis výsledku v původním jazyce
We apply Action-Process-Object-Schema theory (APOS) to (1) examine the textbook used by students in the study to infer mental constructions the book proposes that students could do to understand solids of revolution, (2) use semi-structured interviews with nine students to find out which of the textbook's proposed constructions students actually do, and what unconjectured or unexpected constructions students do, and (3) use the results of the interviews and the research literature to inform and set forth an alternative proposal for constructing volumes of revolution. Results suggest that many students have not constructed processes to visualize solids of revolution and to relate Riemann sums to the corresponding definite integrals. Implications for curriculum and instruction are discussed.
Název v anglickém jazyce
On students' understanding of volumes of solids of revolution: An APOS analysis
Popis výsledku anglicky
We apply Action-Process-Object-Schema theory (APOS) to (1) examine the textbook used by students in the study to infer mental constructions the book proposes that students could do to understand solids of revolution, (2) use semi-structured interviews with nine students to find out which of the textbook's proposed constructions students actually do, and what unconjectured or unexpected constructions students do, and (3) use the results of the interviews and the research literature to inform and set forth an alternative proposal for constructing volumes of revolution. Results suggest that many students have not constructed processes to visualize solids of revolution and to relate Riemann sums to the corresponding definite integrals. Implications for curriculum and instruction are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Mathematical Behavior [online]
ISSN
0732-3123
e-ISSN
1873-8028
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
07323123
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Kód UT WoS článku
000913575900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85144995447