Zavedení přímky v analytické geometrii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10471562" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10471562 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=W0krlDo0TT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=W0krlDo0TT</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zavedení přímky v analytické geometrii
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje alternativní přístup k zavedení analytického vyjádření přímky v rovině ve školské matematice, tj. v pořadí směrnicový tvar - obecná rovnice - parametrické vyjádření, a jeho ověření v praxi. Ukázalo se, že tento přístup nemá negativní dopad na pochopení tematického celku a jeho přínosem může být větší návaznost na předchozí znalosti žáků.
Název v anglickém jazyce
Introduction of a straight line in analytical geometry
Popis výsledku anglicky
The paper presents an alternative approach to introduction the analytical expression of a straight line in a plane in school mathematics, i.e., in the order linear form - general equation - parametric expression, and its verification in practice. It turned out that this approach does not have a negative impact on the understanding of the topic, and its contribution could be better continuity with the students' previous knowledge.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
183-198
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—