Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zavedení přímky v analytické geometrii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10471562" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10471562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=W0krlDo0TT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=W0krlDo0TT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zavedení přímky v analytické geometrii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje alternativní přístup k zavedení analytického vyjádření přímky v rovině ve školské matematice, tj. v pořadí směrnicový tvar - obecná rovnice - parametrické vyjádření, a jeho ověření v praxi. Ukázalo se, že tento přístup nemá negativní dopad na pochopení tematického celku a jeho přínosem může být větší návaznost na předchozí znalosti žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction of a straight line in analytical geometry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents an alternative approach to introduction the analytical expression of a straight line in a plane in school mathematics, i.e., in the order linear form - general equation - parametric expression, and its verification in practice. It turned out that this approach does not have a negative impact on the understanding of the topic, and its contribution could be better continuity with the students&apos; previous knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    183-198

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus