Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building School Data Equity, Infrastructure, and Capacity Through FAIR Data Standards: Findable, Accessible, Interoperable, and Reusable

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3ARG2DIN8H" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:RG2DIN8H - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/0013189X231181103" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/0013189X231181103</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3102/0013189x231181103" target="_blank" >10.3102/0013189x231181103</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building School Data Equity, Infrastructure, and Capacity Through FAIR Data Standards: Findable, Accessible, Interoperable, and Reusable

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Despite increasing calls to build equitable data infrastructures, the education field has yet to have a shared guideline around equitable education data management and stewardship. To address this gap, we propose one framework from the data governance literature: the FAIR (Findable, Accessible, Interoperable, Reusable) data management principles complemented by the CARE (Collective benefits, Authority to control, Responsibility, Ethics) principles. We argue that making education data Findable, Accessible, Interoperable, and Reusable (FAIR) is a matter of equity and central to equity-focused data reuse. We illustrate the importance of FAIR education data by synthesizing our research experience and literature at the intersection of data governance and equity-focused data use."

  • Název v anglickém jazyce

    Building School Data Equity, Infrastructure, and Capacity Through FAIR Data Standards: Findable, Accessible, Interoperable, and Reusable

  • Popis výsledku anglicky

    "Despite increasing calls to build equitable data infrastructures, the education field has yet to have a shared guideline around equitable education data management and stewardship. To address this gap, we propose one framework from the data governance literature: the FAIR (Findable, Accessible, Interoperable, Reusable) data management principles complemented by the CARE (Collective benefits, Authority to control, Responsibility, Ethics) principles. We argue that making education data Findable, Accessible, Interoperable, and Reusable (FAIR) is a matter of equity and central to equity-focused data reuse. We illustrate the importance of FAIR education data by synthesizing our research experience and literature at the intersection of data governance and equity-focused data use."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "EDUCATIONAL RESEARCHER"

  • ISSN

    0013-189X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    450-458

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus