Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Analysis of Intonation Patterns of English Interrogative Sentences Produced by Undergraduate Students in District Mansehra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AV5G297AG" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:V5G297AG - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://glrjournal.com/article/an-analysis-of-intonation-patterns-of-english-interrogative-sentences-produced-by-undergraduate-students-in-district-mansehra" target="_blank" >https://glrjournal.com/article/an-analysis-of-intonation-patterns-of-english-interrogative-sentences-produced-by-undergraduate-students-in-district-mansehra</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31703/glr.2022(vii-ii).43" target="_blank" >10.31703/glr.2022(vii-ii).43</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Analysis of Intonation Patterns of English Interrogative Sentences Produced by Undergraduate Students in District Mansehra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "This research intends to discover the tonal configurations of English Interrogative sentences used by undergraduate students of English in District Mansehra. The intonation patterns of English interrogative sentences used by undergraduate students were compared with those of native speakers of English. An experimental design was used to collect data from a sample of eighteen students (nine female and nine male) in the form of recordings and was run on PRAAT software to identify the intonation configuration of the recorded utterances. The analysis showed that non-native speakers used a variety of intonation patterns in the utterances of English language. In the comparison with the results of utterances by native speakers, it was observed that in yes/no questions, there was a slight difference between the percentages. Contrastively, in wh-questions, a significant difference was observed, as native speakers used a High-Low pattern whereas non-native speakers used the opposite one."

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis of Intonation Patterns of English Interrogative Sentences Produced by Undergraduate Students in District Mansehra

  • Popis výsledku anglicky

    "This research intends to discover the tonal configurations of English Interrogative sentences used by undergraduate students of English in District Mansehra. The intonation patterns of English interrogative sentences used by undergraduate students were compared with those of native speakers of English. An experimental design was used to collect data from a sample of eighteen students (nine female and nine male) in the form of recordings and was run on PRAAT software to identify the intonation configuration of the recorded utterances. The analysis showed that non-native speakers used a variety of intonation patterns in the utterances of English language. In the comparison with the results of utterances by native speakers, it was observed that in yes/no questions, there was a slight difference between the percentages. Contrastively, in wh-questions, a significant difference was observed, as native speakers used a High-Low pattern whereas non-native speakers used the opposite one."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "Global Language Review"

  • ISSN

    26633841

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    II

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    520-531

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus