Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Types of Experimental Activites Are Appreciated by Students Inclined Towards Studying STEM?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10484935" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10484935 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.esera2023.net/wp-content/uploads/2024/09/ESERA-proceedings_book-IV.pdf" target="_blank" >https://www.esera2023.net/wp-content/uploads/2024/09/ESERA-proceedings_book-IV.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Types of Experimental Activites Are Appreciated by Students Inclined Towards Studying STEM?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our department offers several experimental activities for upper-secondary school students. These activities vary in their respective characteristics, which may appeal differently to various groups of students. This contribution focuses on three specific activities - pure lecture demonstrations, popularizing science show and practical lab work. A questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory was administered to students attending these activities. The relationship between different aspects of intrinsic motivation triggered by these activities and students&apos; intention to study STEM at university level wasanalysed using two-way ANOVA and linear regression. The results show that any experimental activity is perceived more positively by students prone to studying STEM. The capacity of practical work and lecture demonstrations to trigger situational interest drops more rapidly with the decrease in intention to study STEM than this capacity of science shows. Popularizing science shows trigger highest interest in all students, yet for students prone towards studying STEM it is comparable to interest triggered by practical lab work.

  • Název v anglickém jazyce

    What Types of Experimental Activites Are Appreciated by Students Inclined Towards Studying STEM?

  • Popis výsledku anglicky

    Our department offers several experimental activities for upper-secondary school students. These activities vary in their respective characteristics, which may appeal differently to various groups of students. This contribution focuses on three specific activities - pure lecture demonstrations, popularizing science show and practical lab work. A questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory was administered to students attending these activities. The relationship between different aspects of intrinsic motivation triggered by these activities and students&apos; intention to study STEM at university level wasanalysed using two-way ANOVA and linear regression. The results show that any experimental activity is perceived more positively by students prone to studying STEM. The capacity of practical work and lecture demonstrations to trigger situational interest drops more rapidly with the decrease in intention to study STEM than this capacity of science shows. Popularizing science shows trigger highest interest in all students, yet for students prone towards studying STEM it is comparable to interest triggered by practical lab work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings Book Series-IV of the ESERA 2023 Conference

  • ISBN

    978-625-393-907-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    244-252

  • Název nakladatele

    Nobel Bilimsel Eserler

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Nevsehir, Turkey

  • Datum konání akce

    28. 8. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku