Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tackling Students’ Coding Assignments with LLMs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10485470" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10485470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3643795.3648389" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3643795.3648389</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3643795.3648389" target="_blank" >10.1145/3643795.3648389</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tackling Students’ Coding Assignments with LLMs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    State-of-the-art large language models (LLMs) have demonstrated an extraordinary ability to write computer code. This ability can be quite beneficial when integrated into an IDE to assist a programmer with basic coding. On the other hand, it may be misused by computer science students for cheating on coding tests or homework assignments. At present, knowledge about the exact capabilities and limitations of state-of-the-art LLMs is still inadequate. Furthermore, their capabilities have been changing quickly with each new release. In this paper, we present a dataset of 559 programming exercises in 10 programming languages collected from a system for evaluating coding assignments at our university. We have experimented with four well-known LLMs (GPT-3.5, GPT-4, Codey, Code Llama) and asked them to solve these assignments. The evaluation results are intriguing and provide insights into the strengths and weaknesses of the models. In particular, GPT-4 (which performed the best) is currently capable of solving 55% of all our exercises and achieved an average score of 86% on exercises from the introductory programming course (using the best of five generated solutions).

  • Název v anglickém jazyce

    Tackling Students’ Coding Assignments with LLMs

  • Popis výsledku anglicky

    State-of-the-art large language models (LLMs) have demonstrated an extraordinary ability to write computer code. This ability can be quite beneficial when integrated into an IDE to assist a programmer with basic coding. On the other hand, it may be misused by computer science students for cheating on coding tests or homework assignments. At present, knowledge about the exact capabilities and limitations of state-of-the-art LLMs is still inadequate. Furthermore, their capabilities have been changing quickly with each new release. In this paper, we present a dataset of 559 programming exercises in 10 programming languages collected from a system for evaluating coding assignments at our university. We have experimented with four well-known LLMs (GPT-3.5, GPT-4, Codey, Code Llama) and asked them to solve these assignments. The evaluation results are intriguing and provide insights into the strengths and weaknesses of the models. In particular, GPT-4 (which performed the best) is currently capable of solving 55% of all our exercises and achieved an average score of 86% on exercises from the introductory programming course (using the best of five generated solutions).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 1st International Workshop on Large Language Models for Code

  • ISBN

    979-8-4007-0579-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Lisbon, Portugal

  • Datum konání akce

    14. 4. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku