Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Chapters in Four Ways and Their Readers Prose and Poetry at Work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3A5BG69ZGH" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:5BG69ZGH - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85198616720&doi=10.1163%2f9789004699687_013&partnerID=40&md5=f5c1a4d03f8f1fcf459dd0b053f51c24" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85198616720&doi=10.1163%2f9789004699687_013&partnerID=40&md5=f5c1a4d03f8f1fcf459dd0b053f51c24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004699687_013" target="_blank" >10.1163/9789004699687_013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Chapters in Four Ways and Their Readers Prose and Poetry at Work

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter explores the dynamic relationship between prose and poetry through the lens of their readers' engagement with texts. Focusing on the concept of the ""chapter"" as both a structural and thematic unit, the chapter examines how various literary forms—specifically prose and poetry—interact and influence reader interpretation. By analyzing four distinct approaches to reading and understanding chapters, the chapter delves into the multifaceted roles of prose and poetry in shaping meaning, emotional resonance, and reader response. It also considers how these genres, through their distinctive modes of expression, invite diverse forms of engagement, from reflective contemplation to active emotional participation. The chapter aims to demonstrate the intricate ways in which prose and poetry function as complementary forces in literature, offering insight into their ongoing work in the literary and cultural imagination.

  • Název v anglickém jazyce

    The Chapters in Four Ways and Their Readers Prose and Poetry at Work

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter explores the dynamic relationship between prose and poetry through the lens of their readers' engagement with texts. Focusing on the concept of the ""chapter"" as both a structural and thematic unit, the chapter examines how various literary forms—specifically prose and poetry—interact and influence reader interpretation. By analyzing four distinct approaches to reading and understanding chapters, the chapter delves into the multifaceted roles of prose and poetry in shaping meaning, emotional resonance, and reader response. It also considers how these genres, through their distinctive modes of expression, invite diverse forms of engagement, from reflective contemplation to active emotional participation. The chapter aims to demonstrate the intricate ways in which prose and poetry function as complementary forces in literature, offering insight into their ongoing work in the literary and cultural imagination.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Medieval Mediterranean

  • ISSN

    09285520

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    139

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    361 - 389

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85198616720