Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing EFL Academic Writing at Higher Secondary Level with Frequency Word-list: Pakistani English Corpus Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3A6W93EFAV" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:6W93EFAV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.pssr.org.pk/journal/article/view/698" target="_blank" >https://ojs.pssr.org.pk/journal/article/view/698</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.35484/pssr.2024(8-II)66" target="_blank" >10.35484/pssr.2024(8-II)66</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing EFL Academic Writing at Higher Secondary Level with Frequency Word-list: Pakistani English Corpus Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this study is to test the effectiveness of a corpus frequency word list on academic writing skills of higher secondary EFL learners. EFL faces challenges in acquiring proficiency in academic writing skills, primarily due to a lack of core vocabulary. This challenge hampers their academic performance. A quantitative design was employed, with 30 EFL learners divided into experimental and control groups. The former received instruction on frequent words, while the latter received traditional. The study’s findings found a significant improvement in vocabulary scores in the experimental group compared to the control group, indicating the potential of frequency-based vocabulary intervention in academic writing skills among higher secondary EFL learners. The findings recommend incorporating frequency-based vocabulary instruction into EFL curricula.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing EFL Academic Writing at Higher Secondary Level with Frequency Word-list: Pakistani English Corpus Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this study is to test the effectiveness of a corpus frequency word list on academic writing skills of higher secondary EFL learners. EFL faces challenges in acquiring proficiency in academic writing skills, primarily due to a lack of core vocabulary. This challenge hampers their academic performance. A quantitative design was employed, with 30 EFL learners divided into experimental and control groups. The former received instruction on frequent words, while the latter received traditional. The study’s findings found a significant improvement in vocabulary scores in the experimental group compared to the control group, indicating the potential of frequency-based vocabulary intervention in academic writing skills among higher secondary EFL learners. The findings recommend incorporating frequency-based vocabulary instruction into EFL curricula.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pakistan Social Sciences Review

  • ISSN

    2664-0430

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    830-837

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus