Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Didactic Nature of Gregory Nazianzen’s Poemata Arcana and the Theme of Continual, Gradated Progress

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AJTQ2B92H" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:JTQ2B92H - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85168139822&doi=10.1163%2f15700720-bja10074&partnerID=40&md5=b5608b9ac7f5b3567f0c2e6a14cd469a" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85168139822&doi=10.1163%2f15700720-bja10074&partnerID=40&md5=b5608b9ac7f5b3567f0c2e6a14cd469a</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/15700720-bja10074" target="_blank" >10.1163/15700720-bja10074</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Didactic Nature of Gregory Nazianzen’s Poemata Arcana and the Theme of Continual, Gradated Progress

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this essay, I provide a holistic reading of Gregory Nazianzen’s Poemata Arcana, eight poems providing a coherent and systematic account of the elements of Christian theology. I explore in particular the reflexive didactic poetics of the work, arguing that one of the most recurring themes is that of continual and gradated spiritual progress toward God and that Gregory takes care to position himself as an instructor and exemplar for his readers in their own individual, gradual self-perfective journeys. Over the course of this argument, I critically reconsider prior judgements concerning the poem’s theological content (especially on the issue of apophasis and theōsis), literary technique and textual constitution. © Paul K. Hosle, 2023.

  • Název v anglickém jazyce

    The Didactic Nature of Gregory Nazianzen’s Poemata Arcana and the Theme of Continual, Gradated Progress

  • Popis výsledku anglicky

    In this essay, I provide a holistic reading of Gregory Nazianzen’s Poemata Arcana, eight poems providing a coherent and systematic account of the elements of Christian theology. I explore in particular the reflexive didactic poetics of the work, arguing that one of the most recurring themes is that of continual and gradated spiritual progress toward God and that Gregory takes care to position himself as an instructor and exemplar for his readers in their own individual, gradual self-perfective journeys. Over the course of this argument, I critically reconsider prior judgements concerning the poem’s theological content (especially on the issue of apophasis and theōsis), literary technique and textual constitution. © Paul K. Hosle, 2023.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vigiliae Christianae

  • ISSN

    00426032

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    78

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    385 - 409

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85168139822