Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Baroque Staring”: Caliban in Polish Theater

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AKRTDT68P" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:KRTDT68P - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85190937849&doi=10.4324%2f9781032649238-5&partnerID=40&md5=9f680c7e24cf51229e888ed0500fcb8a" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85190937849&doi=10.4324%2f9781032649238-5&partnerID=40&md5=9f680c7e24cf51229e888ed0500fcb8a</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781032649238-5" target="_blank" >10.4324/9781032649238-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Baroque Staring”: Caliban in Polish Theater

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter offers a reading of The Tempest in Polish theater through the lens of critical disability theory to highlight paradigm shifts in the representations of disability that have occurred in the onstage presentation of Caliban. By focusing critical attention on the performance practices in this respect it interrogates the ways of “staring” at disability in the contemporary Polish theater. The two performances of The Tempest staged in Yiddish in 1938 and 2020 showcase ablenationalism at operation in Central and Eastern Europe and allow evidence for the critical role that theater can play in opposing the “eugenic gaze.”. © 2024 selection and editorial matter, Alexa Alice Joubin; individual chapters, the contributors.

  • Název v anglickém jazyce

    “Baroque Staring”: Caliban in Polish Theater

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter offers a reading of The Tempest in Polish theater through the lens of critical disability theory to highlight paradigm shifts in the representations of disability that have occurred in the onstage presentation of Caliban. By focusing critical attention on the performance practices in this respect it interrogates the ways of “staring” at disability in the contemporary Polish theater. The two performances of The Tempest staged in Yiddish in 1938 and 2020 showcase ablenationalism at operation in Central and Eastern Europe and allow evidence for the critical role that theater can play in opposing the “eugenic gaze.”. © 2024 selection and editorial matter, Alexa Alice Joubin; individual chapters, the contributors.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Shakespearean International Yearbook: Disability Performance and Global Shakespeare

  • ISBN

    978-1-04-001425-7

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    55-78

  • Počet stran knihy

    312

  • Název nakladatele

    Taylor and Francis

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly