Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental education in the primary schools. (Environmentální výchova na prvním stupni ZŠ)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110500" target="_blank" >RIV/00216208:11410/07:00110500 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental education in the elementary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents how Grounded Theory is used to perform qualitative research of environmental education in elementary schools. It contains an overview of the research results, namely - what forms an integral part of a well-performed environmental education of children (aged 6-12), and it presents a paradigm model of three important concepts: 1) outdoor teaching, 2) the positive aspects of breeding animals as a form of animal therapy and for developing competences and 3) a discussion concerning the high demands by teachers concerning the pupils? konwledge of the relevant terminology supporting or suppressing the pupils? environmental sensitivity. In conclusion, a summary of the research is presented: although the conditions are unsuitable, it is necessary to try to increase the percentage of outdoor activities in education; there is a tendency to re-introduce keep animals as an activity to Czech schools; it is recommended to ignore unscientific names of species in environmental educ

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental education in the elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents how Grounded Theory is used to perform qualitative research of environmental education in elementary schools. It contains an overview of the research results, namely - what forms an integral part of a well-performed environmental education of children (aged 6-12), and it presents a paradigm model of three important concepts: 1) outdoor teaching, 2) the positive aspects of breeding animals as a form of animal therapy and for developing competences and 3) a discussion concerning the high demands by teachers concerning the pupils? konwledge of the relevant terminology supporting or suppressing the pupils? environmental sensitivity. In conclusion, a summary of the research is presented: although the conditions are unsuitable, it is necessary to try to increase the percentage of outdoor activities in education; there is a tendency to re-introduce keep animals as an activity to Czech schools; it is recommended to ignore unscientific names of species in environmental educ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th International JTET Conference on Theories and Practices for Education of Sustainable Development

  • ISBN

  • ISSN

    1588-2284

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Acta pericemonologice Debrecina

  • Místo vydání

    Debrecín

  • Místo konání akce

    Debrecín

  • Datum konání akce

    30. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku