Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Temporální a spektrální redukce samohlásek v anglických slabých slabikách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110685" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110685 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Temporal and Spectral Reduction of Vowels in English Weak Syllables

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Individual syllables in English polysyllabic words display several levels of prominence, of which the lowest one corresponds to the so-called weak syllables. The most common nucleus (and often the only constituent) of weak syllables is the mid central 'schwa?. Our study explores durational and spectral properties of schwa in British and analogous Czech English material. The findings bear on methodology of pronunciation teaching in Czech classrooms where vowel reduction poses a serious problem not only in speech production, but also in speech perception.

  • Název v anglickém jazyce

    Temporal and Spectral Reduction of Vowels in English Weak Syllables

  • Popis výsledku anglicky

    Individual syllables in English polysyllabic words display several levels of prominence, of which the lowest one corresponds to the so-called weak syllables. The most common nucleus (and often the only constituent) of weak syllables is the mid central 'schwa?. Our study explores durational and spectral properties of schwa in British and analogous Czech English material. The findings bear on methodology of pronunciation teaching in Czech classrooms where vowel reduction poses a serious problem not only in speech production, but also in speech perception.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Challenges in English Language Teaching II; Proceedings of the Second International Conference on linguistic, sociolinguistic, literary and cultural issues, and ELT methodology in teacher training

  • ISBN

    978-80-7290-347-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku