Filozofické a pedagogické aspekty pojmu éthos
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A10081894" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:10081894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Filozofické a pedagogické aspekty pojmu éthos
Popis výsledku v původním jazyce
Stať obsahuje pojetí pojmu éthos, užívaného ve filozofii, filozofické etice a v oblasti profesních etik ve dvojí rovině: filozofické a pedagogické. Ve filozofické rovině poukazuje na zdroje tohoto pojmu a na jeho širší významové souvislosti: 1.Éthos jakozvyk, obyčej, mrav (éthos jako tradice); 2. Éthos jako trvalé smýšlení k dobru (éthos jako dobro); 3. Éthos jako celistvost; 4. Éthos jako prožitek; 5. Éthos jako duchovní výkon. V rovině pedagogické jsou pak sledovány průměty významů éthos do profesníetiky učitelské.
Název v anglickém jazyce
Philosophical and pedagogical aspects of the term ethos.
Popis výsledku anglicky
In this article the concept of this term which is used in philophy, philosophical ethics and professional ethics is employed on two levels: philosophical and pedagogical. 1. Ethos as a habit, custom, morals; 2. Ethos as permanent mindset for the good; 3.Ethos as integrity; 4. Ethos as an experience; 5. Ethos as a spiritual exercise.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium [print]
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
III/2009.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
60-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—