Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filozofické a pedagogické aspekty pojmu éthos

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A10081894" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:10081894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Filozofické a pedagogické aspekty pojmu éthos

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať obsahuje pojetí pojmu éthos, užívaného ve filozofii, filozofické etice a v oblasti profesních etik ve dvojí rovině: filozofické a pedagogické. Ve filozofické rovině poukazuje na zdroje tohoto pojmu a na jeho širší významové souvislosti: 1.Éthos jakozvyk, obyčej, mrav (éthos jako tradice); 2. Éthos jako trvalé smýšlení k dobru (éthos jako dobro); 3. Éthos jako celistvost; 4. Éthos jako prožitek; 5. Éthos jako duchovní výkon. V rovině pedagogické jsou pak sledovány průměty významů éthos do profesníetiky učitelské.

  • Název v anglickém jazyce

    Philosophical and pedagogical aspects of the term ethos.

  • Popis výsledku anglicky

    In this article the concept of this term which is used in philophy, philosophical ethics and professional ethics is employed on two levels: philosophical and pedagogical. 1. Ethos as a habit, custom, morals; 2. Ethos as permanent mindset for the good; 3.Ethos as integrity; 4. Ethos as an experience; 5. Ethos as a spiritual exercise.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [print]

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    III/2009.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    60-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus