Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10072365" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10072365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce vychází z několika hlavních tezí. Podle první z nich je volba typu střední školy (gymnázia, střední odborné školy nebo středního odborného učiliště) do značné míry určena sociálním statusem rodiny. Podle druhé teze má typ studované střední školy významný vliv na materialistickou hodnotovou orientaci studentů - studenti gymnázií budou nejméně a žáci SOU nejvíce materialističtí. Podle třetí teze budou studenti středních škol se svými životy tím spokojenější, čím méně jsou materialističtí, tj. čím méně jsou přesvědčeni o tom, že vlastnění materiálních statků je podmínkou dosažení štěstí. Teze jsme rozpracovali do systému osmi hypotéz. Tyto hypotézy jsme testovali na vzorku 395 studentů gymnázií, SOŠ a SOU.

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF SOCIAL STATUS AND MATERIALISTIC VALEUS ON SUBJECTIVE WELL-BEING IN HIGH SCHOOL STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The work is based on several main theses. The first of these is that the choice of a secondary school (high school, college or vocational school) is largely determined by social status of families. According to the second argument has the type of secondary school a significant impact on a materialistic value orientation of students - students of high schools are the least materialistic and vocational students most materialistic. According to the third argument will be students the more satisfied with their lives, the less they are materialistic (the less they are convinced that owning material goods is a prerequisite for achieving happiness). We elaborated these thesis in the eight hypotheses. These hypotheses are tested on a sample of 395 students ofhigh schools, college and vocational schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus