Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10072365" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10072365 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Práce vychází z několika hlavních tezí. Podle první z nich je volba typu střední školy (gymnázia, střední odborné školy nebo středního odborného učiliště) do značné míry určena sociálním statusem rodiny. Podle druhé teze má typ studované střední školy významný vliv na materialistickou hodnotovou orientaci studentů - studenti gymnázií budou nejméně a žáci SOU nejvíce materialističtí. Podle třetí teze budou studenti středních škol se svými životy tím spokojenější, čím méně jsou materialističtí, tj. čím méně jsou přesvědčeni o tom, že vlastnění materiálních statků je podmínkou dosažení štěstí. Teze jsme rozpracovali do systému osmi hypotéz. Tyto hypotézy jsme testovali na vzorku 395 studentů gymnázií, SOŠ a SOU.
Název v anglickém jazyce
INFLUENCE OF SOCIAL STATUS AND MATERIALISTIC VALEUS ON SUBJECTIVE WELL-BEING IN HIGH SCHOOL STUDENTS
Popis výsledku anglicky
The work is based on several main theses. The first of these is that the choice of a secondary school (high school, college or vocational school) is largely determined by social status of families. According to the second argument has the type of secondary school a significant impact on a materialistic value orientation of students - students of high schools are the least materialistic and vocational students most materialistic. According to the third argument will be students the more satisfied with their lives, the less they are materialistic (the less they are convinced that owning material goods is a prerequisite for achieving happiness). We elaborated these thesis in the eight hypotheses. These hypotheses are tested on a sample of 395 students ofhigh schools, college and vocational schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—