Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10077662" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10077662 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti
Popis výsledku v původním jazyce
V dospívání vrcholí proces budování genderové identity, jejímž aspektem je představa vlastní budoucnosti coby ženy či muže. Dospívající si vytváří tuto představu v konfrontaci s požadavky genderových rolí. Článek představuje výsledky analýzy 98 popisů běžného dne v dospělosti, a to vlastního dne a hypotetického dne v případě, že by pohlaví dané osoby bylo opačné. Analýza ukázala, že dívky a chlapci mají velmi odlišné představy, které korespondují s tradičním pojetím femininity a maskulinity.
Název v anglickém jazyce
A day in the life of women and men - girls´ and boys´gender-bound ideas about their future
Popis výsledku anglicky
The developmental task of adolescence is to build the gender identity, which includes the images of one´s own future as female or male. The adolescents construct such ideas in confrontation with the requirements of gender roles. The article discusses similarities and differences between girls´ and boys´ideas about their adult lifes. It is based on an analysis of 98 descriptions of everyday routines in his/her adult life and life if they were of the opposite sex.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia peadagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—