Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10077662" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10077662 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V dospívání vrcholí proces budování genderové identity, jejímž aspektem je představa vlastní budoucnosti coby ženy či muže. Dospívající si vytváří tuto představu v konfrontaci s požadavky genderových rolí. Článek představuje výsledky analýzy 98 popisů běžného dne v dospělosti, a to vlastního dne a hypotetického dne v případě, že by pohlaví dané osoby bylo opačné. Analýza ukázala, že dívky a chlapci mají velmi odlišné představy, které korespondují s tradičním pojetím femininity a maskulinity.

  • Název v anglickém jazyce

    A day in the life of women and men - girls´ and boys´gender-bound ideas about their future

  • Popis výsledku anglicky

    The developmental task of adolescence is to build the gender identity, which includes the images of one´s own future as female or male. The adolescents construct such ideas in confrontation with the requirements of gender roles. The article discusses similarities and differences between girls´ and boys´ideas about their adult lifes. It is based on an analysis of 98 descriptions of everyday routines in his/her adult life and life if they were of the opposite sex.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia peadagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus