Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10080036" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10080036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka)
Popis výsledku v původním jazyce
Stať je rekonstrukcí filosofie výchovy Januse Korczaka na základě interpretace jeho teoretického i prozaického díla. Ukazuje souvislosti pedagogického a filosofického konceptu Korczaka poukazem na vybrané aspekty Buberovy a Lévinasovy filosofie (dialogický vztah, odpovědnost, rukojmí). Výchova je zde pojata jakožto setkání, jež je možné jen na základe úcty a respektu k dítěti, k člověku. Pro výchovu je klíčovým předpokladem porozumění jinakosto dítěte, jeho myšlení, jeho prožívání, jeho hodnotám, jeho představám o právu a spravedlností, jeho zranitelnosti.
Název v anglickém jazyce
How do we understand each other? : The Philosophical Premises of Janusz Korczak?s conception of Education
Popis výsledku anglicky
The article is a reconstruction of the educiaonal philosophy of Janus Korczak based on his theoretical and prose works. It identifies the contexts of Korczak?s educational and philosophical concept by referring to selected aspects of the philosophu of Buber and Lévínas (the dialogic principle, relationship, responsibility, hostage). Education here is conceived as meeting that is possible only on the basis of honour and respect for the child, for the human being. The key prerequisit for education is an uderstanding of the otherness of the child, his thinking, his experience, understanding for his values, his ideas about right and justice, and his vulnerability.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—