Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10080036" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10080036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať je rekonstrukcí filosofie výchovy Januse Korczaka na základě interpretace jeho teoretického i prozaického díla. Ukazuje souvislosti pedagogického a filosofického konceptu Korczaka poukazem na vybrané aspekty Buberovy a Lévinasovy filosofie (dialogický vztah, odpovědnost, rukojmí). Výchova je zde pojata jakožto setkání, jež je možné jen na základe úcty a respektu k dítěti, k člověku. Pro výchovu je klíčovým předpokladem porozumění jinakosto dítěte, jeho myšlení, jeho prožívání, jeho hodnotám, jeho představám o právu a spravedlností, jeho zranitelnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    How do we understand each other? : The Philosophical Premises of Janusz Korczak?s conception of Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article is a reconstruction of the educiaonal philosophy of Janus Korczak based on his theoretical and prose works. It identifies the contexts of Korczak?s educational and philosophical concept by referring to selected aspects of the philosophu of Buber and Lévínas (the dialogic principle, relationship, responsibility, hostage). Education here is conceived as meeting that is possible only on the basis of honour and respect for the child, for the human being. The key prerequisit for education is an uderstanding of the otherness of the child, his thinking, his experience, understanding for his values, his ideas about right and justice, and his vulnerability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus