Možnosti a meze dialogu v ekonomii a výchova k ekonomickému myšlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10100698" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10100698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti a meze dialogu v ekonomii a výchova k ekonomickému myšlení
Popis výsledku v původním jazyce
Při výchově k ekonomickému myšlení a rozhodování se setkáváme s celou řadou protichůdných stanovisek a postojů k řešení jednotlivým ekonomických problémů. Vzniká otázka, jak se v široké škále různorodých názorů orientovat a zda probíhá mezi ekonomy v odborných kruzích takový dialog, který vytváří předpoklady pro nalezení určitého kompromisu. Tento příspěvek vymezuje specifické rysy dialogu v ekonomii. Charakterizuje jeho možnosti a meze, a to jak na úrovni obecné ekonomické teorie, tak v rovině hospodářské politiky s rozlišením hospodářské politiky jako teorie a hospodářské politiky jako praktické činnosti.
Název v anglickém jazyce
Potential and Limits of Dialogue in Economics and Education to Economic Thinking
Popis výsledku anglicky
In the process of education to economic thinking and decision-making pupils encounter an array of opposing views and attitudes towards solution of individual economic problems. The question arises how to gain the basic orientation in the wide range of various opinions and if a dialogue exists among economists, which would create preconditions for reaching a compromise. This essay defines specific features of dialogue in economics. It characterizes its potential and limits at the level of general economic theory, as well as at the level of economic policy with distinction between economic policy as a theory and economic policy as a practical activity.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Metodický portál RVP : Portál vzdělávání.
ISSN
1802-4785
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—