Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10105973 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.
Popis výsledku v původním jazyce
Lidské tělo vždy bylo, je a bude symbolem své doby. Chápání těla a jeho estetiky totiž prozrazuje nejen mnohé o dané společnosti ve smyslu pojetí krásy, ale i o vztahu k duši člověka a potažmo k věcem a pojmům konstituujícím danou společnost. V této stati bych rád vyzdvihl některá témata, která spolu, dle mého názoru, více či méně souvisí nejen tím, že je propojuje téma tělesnosti. Daná témata (zdraví, krása, životní styl EMO i realita versus virtuální realita) chci spíše jen vynést na světlo než vyřešit. Řešení mých otázek je příliš komplexní, zahrnuje celkové postoje nejen jedince, ale i celé společnosti a takovéto postoje se mění jen velmi pomalu. Proto navrhuji využít vlivu školy, která by (tam, kde je to možné) více vycházela ze zásad zážitkové pedagogiky a pedagogického přístupu Martina Bubera, který ve výuce usiluje o vztah založený na principu Já-Ty. Přijetí sebe sama (ve své tělesnosti), je podmínkou pro opravdový vstup do vztahu Já-Ty, který otevírá dveře k přijetí tohoto svě
Název v anglickém jazyce
Body as a Symbol of Present Time. If I Like Myself, Only Then I May Like Someone Else.
Popis výsledku anglicky
Human body has always been, is now and always will be a symbol of its time. Understanding body and its aesthetics reveals not only a lot of information about the particular culture in terms of perceiving beauty, but it also discloses understanding of thesoul of man and many other factors which reveal the true essence of the particular society. In this article I would like to touch upon a few subjects, which are related (at least I believe so) with corporeality; these topics include health, beauty, EMOlifestyle and ordinary versus virtual reality. As these issues are very complex and they change relatively slowly in time I propose to "use" school environment, principles of experiential education and educational approach of Martin Buber to draw students or pupils into the I-Thou relationship. Accepting oneself (in their own physical body) is one of the conditions to entering the I-Thou relationship which opens the door to embracing the world (life and its meaning) and thus accepting th
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Symbol ve výchově, umění a sportu
ISBN
978-80-7290-428-0
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
175-181
Počet stran knihy
293
Název nakladatele
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—