Sexuální obtěžování na vysokých školách: Teoretické vymezení, metodologický přístup, výzkumné výsledky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10106354" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10106354 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/11:10106354
Výsledek na webu
<a href="http://sreview.soc.cas.cz/uploads/99c2c21a9ec6ae04d0e8b2e8a462d588fb3bcab3_SmetackovaPavliksoccas2011-2.pdf" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/uploads/99c2c21a9ec6ae04d0e8b2e8a462d588fb3bcab3_SmetackovaPavliksoccas2011-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sexuální obtěžování na vysokých školách: Teoretické vymezení, metodologický přístup, výzkumné výsledky
Popis výsledku v původním jazyce
V článku představujeme hlavní výsledky jednoho ze dvou existujících českých výzkumů, které se týkají sexuálního obtěžování na vysokých školách. Výzkum se uskutečnil na souboru 832 studentek a studentů 11 českých vysokých škol v letech 2008-2009. Z výzkumu vyplynulo, že 78 % studujících se setkalo s chováním, které lze označit za sexuální obtěžování, avšak pouze 3 % z nich explicitně připouští, že byli sexuálně obtěžování. Jedním z důvodů uvedeného rozporu je relativně nízké povědomí o fenoménu sexuálního obtěžování v České společnosti. I v odborné diskusi se uplatňuje úzký koncept sexuálního obtěžování, který nezohledňuje genderový rozměr. V článku se proto věnujeme vývoji konceptu sexuálního obtěžování se zapojením genderové perspektivy, ukazujeme jeho užívání v kontextu vysokých škol a naznačujeme hlavní metodologická úskalí při zkoumání sexuálního obtěžování. Na pozadí toho identifikujeme dva sporné aspekty v konceptualizaci sexuálního obtěžování, kterými jsou (1) vztah mezi vymezen
Název v anglickém jazyce
Sexual Harassment at Universities: Defi nition, Methodology, Research Results
Popis výsledku anglicky
In this article the authors present the main results from one of two existing Czech studies on sexual harassment at Czech universities. The research was carried out in 2008-2009 on a sample of 832 students at 11 public universities and colleges. The results indicate that 78% of students have personally experienced teacher behaviours that can be characterised as sexual harassment. However, only 3% of them said explicitly that they had been sexually harassed. One of the reasons for this contradiction is the relatively low awareness about sexual harassment in Czech society. Even in academic debates, a narrow defi nition of sexual harassment is often preferred and the gender dimension of the problem is not considered. With this in mind, the authors discussexpanding the concept of ''sexual harassment'' to include a gender perspective. They demonstrate the use of this concept in an academic setting and the outline main methodological challenges faced by the relevant research. Against this b
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E08058" target="_blank" >2E08058: Sexuální obtěžování ve vysokoškolském prostředí: výskyt a vnímání</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociologický časopis
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
361-386
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—