PROJECT BASED EDUCATION IN FINLAND AND THE CZECH REPUBLIC: COMPARISON OF APPROACHES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10118905" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10118905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PROJECT BASED EDUCATION IN FINLAND AND THE CZECH REPUBLIC: COMPARISON OF APPROACHES
Popis výsledku v původním jazyce
Project Based Learning (PBL) is a well-known concept which has naturally developed slightly diff erently depending on a national educational climate in particular countries. Advancement of any educational technique depends not only on teachers' creativity but also on their inspiration. At the Department of Chemistry and Chemistry Education, Charles University in Prague a tradition of student conferences has enabled all the participating departments to share and further develop their approach toward PBL.The effort will further continue providing more information, experience and tips not only from diff erent departments and universities in the Czech and Slovak Republic but also from abroad.
Název v anglickém jazyce
PROJECT BASED EDUCATION IN FINLAND AND THE CZECH REPUBLIC: COMPARISON OF APPROACHES
Popis výsledku anglicky
Project Based Learning (PBL) is a well-known concept which has naturally developed slightly diff erently depending on a national educational climate in particular countries. Advancement of any educational technique depends not only on teachers' creativity but also on their inspiration. At the Department of Chemistry and Chemistry Education, Charles University in Prague a tradition of student conferences has enabled all the participating departments to share and further develop their approach toward PBL.The effort will further continue providing more information, experience and tips not only from diff erent departments and universities in the Czech and Slovak Republic but also from abroad.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v chemii a souvisejících oborech
ISBN
978-80-7290-537-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
35-39
Název nakladatele
UK PedF
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000343674000003