Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROJECT BASED EDUCATION IN FINLAND AND THE CZECH REPUBLIC: COMPARISON OF APPROACHES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10118905" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10118905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PROJECT BASED EDUCATION IN FINLAND AND THE CZECH REPUBLIC: COMPARISON OF APPROACHES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Project Based Learning (PBL) is a well-known concept which has naturally developed slightly diff erently depending on a national educational climate in particular countries. Advancement of any educational technique depends not only on teachers' creativity but also on their inspiration. At the Department of Chemistry and Chemistry Education, Charles University in Prague a tradition of student conferences has enabled all the participating departments to share and further develop their approach toward PBL.The effort will further continue providing more information, experience and tips not only from diff erent departments and universities in the Czech and Slovak Republic but also from abroad.

  • Název v anglickém jazyce

    PROJECT BASED EDUCATION IN FINLAND AND THE CZECH REPUBLIC: COMPARISON OF APPROACHES

  • Popis výsledku anglicky

    Project Based Learning (PBL) is a well-known concept which has naturally developed slightly diff erently depending on a national educational climate in particular countries. Advancement of any educational technique depends not only on teachers' creativity but also on their inspiration. At the Department of Chemistry and Chemistry Education, Charles University in Prague a tradition of student conferences has enabled all the participating departments to share and further develop their approach toward PBL.The effort will further continue providing more information, experience and tips not only from diff erent departments and universities in the Czech and Slovak Republic but also from abroad.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Projektové vyučování v chemii a souvisejících oborech

  • ISBN

    978-80-7290-537-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    35-39

  • Název nakladatele

    UK PedF

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000343674000003