Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10126849" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10126849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá Boloňským procesem a jeho dopady na vzdělávání učitelů v České republice. Prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi studenty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Jsou zjišťovány názory studentů na přechod z pětiletého neděleného magisterského studia ke strukturovanému studiu zavedeného na uvedené fakultě v roce 2006/2007. Dále jsou zjišťovány i jejich názory na strukturované studium samotné. Data byla sbírána během zimního semestru 2010/2011. Průzkumu se celkově zúčastnilo 126 studentů, z toho 30 studentů bakalářského studia a 96 studentů navazujícího magisterského studia, přičemž všichni studenti jsou studenti nového strukturovaného studia. Kdyby studenti měli možnost volby mezi strukturovaným studiem a neděleným studiem, téměř 70 % z nich by dalo přednost strukturovanému studiu. Studenti bakalářského studia byli dotazování, zda-li hodlají pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Většina z nich (90%) odpověděla "ano", což poukazuje na
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the new two-stage teacher training by students at Charles University in Prague - Faculty of Education
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the Bologna Process and its implication to teacher training in the Czech Republic. It presents results of the questionnaire survey among students at Charles University in Prague - Faculty of Education. We studied students' opinionsabout the transition from the five-year one-stage study leading to Master's degree to the two-stage study leading to Bachelor's and Master's degrees introduced in 2006/2007 at the Faculty. We also found out their opinions about several aspects of the newtwo-stage study. The data collection was conducted during winter semester 2010/2011. In total 126 students participated in our survey, 30 Bachelor's students and 96 Master's students, all participants in the current two-stage system. If these students had a choice, almost 70 % of them would prefer the current two-stage system. Bachelor's students were asked whether they are going to continue in the second stage leading to Master's degree. Most of them (90 %) answered "yes", suggesting t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola - statistický element v sociálnej dynamike
ISBN
978-80-8078-459-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
200-206
Název nakladatele
lura Edition
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Jasna, Slovensko
Datum konání akce
10. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—