Smysl ekonomické aktivity a ekonomického vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10132162" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10132162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Smysl ekonomické aktivity a ekonomického vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Stať ukazuje na smysl ekonomické aktivity lidí zaměřené na tvorbu bohatství v tržní ekonomice a na úskalí vyplývající z toho, že trh, který funguje na základě soukromého vlastnictví výrobních zdrojů, dokáže ocenit jen ty produkty, které je možno si přisvojit. S duchovním bohatstvím společnosti a duchovními hodnotami, u kterých je možno jen obtížně určit vlastníka, trh zacházet neumí. Ekonomie dokáže postihnout jen ekonomickou dimenzi lidského jednání a chování, jeho mimoekonomický rozměr zachytit nedovede. Proto je důležité, aby byly v dostatečné míře pěstovány také ostatní společenské vědy, etika a filosofie. Dokáží pečovat o bohatství společnosti v jiném, než pouze ekonomickém slova smyslu. V tom je jejich role nezastupitelná, protože bez kultivace duchovního bohatství společnosti je dlouhodobý ekonomický rozvoj nemožný. Z tohoto důvodu by smyslem ekonomického vzdělávání mělo být nejen získávání vědomostí o tom, jak tvořit a zvyšovat osobní bohatství, ale zejména rozvíjení takových p
Název v anglickém jazyce
The purpose of economic activity and of economic education
Popis výsledku anglicky
The essay points out the purpose of human economic activity, which is focused on production of wealth, and the difficulty emerging from the fact that market, working on the basis of private property of production sources, is able to evaluate only products that can be possessed. The market cannot handle spiritual wealth of society and spiritual values, whose owner is hard to identify. Economics is able to encompass only economic dimension of human actions and behaviour; it cannot deal with their non-economic aspects. For this reason, it is important that other social sciences as philosophy and ethics be fostered in a sufficient extent. They have the ability to tend the wealth of society in a way different from the approach of economics. In this aspect,they play an unsubstitutable role, since a long-term economic development is impossible without cultivation of spiritual wealth of society. For this reason, the aim of economic education should not be merely obtaining the knowledge how to
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Smysl, cíl a účel ve výchově, umění a sportu
ISBN
978-80-7290-605-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
285-293
Počet stran knihy
302
Název nakladatele
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—