Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smysl ekonomické aktivity a ekonomického vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10132162" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10132162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Smysl ekonomické aktivity a ekonomického vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať ukazuje na smysl ekonomické aktivity lidí zaměřené na tvorbu bohatství v tržní ekonomice a na úskalí vyplývající z toho, že trh, který funguje na základě soukromého vlastnictví výrobních zdrojů, dokáže ocenit jen ty produkty, které je možno si přisvojit. S duchovním bohatstvím společnosti a duchovními hodnotami, u kterých je možno jen obtížně určit vlastníka, trh zacházet neumí. Ekonomie dokáže postihnout jen ekonomickou dimenzi lidského jednání a chování, jeho mimoekonomický rozměr zachytit nedovede. Proto je důležité, aby byly v dostatečné míře pěstovány také ostatní společenské vědy, etika a filosofie. Dokáží pečovat o bohatství společnosti v jiném, než pouze ekonomickém slova smyslu. V tom je jejich role nezastupitelná, protože bez kultivace duchovního bohatství společnosti je dlouhodobý ekonomický rozvoj nemožný. Z tohoto důvodu by smyslem ekonomického vzdělávání mělo být nejen získávání vědomostí o tom, jak tvořit a zvyšovat osobní bohatství, ale zejména rozvíjení takových p

  • Název v anglickém jazyce

    The purpose of economic activity and of economic education

  • Popis výsledku anglicky

    The essay points out the purpose of human economic activity, which is focused on production of wealth, and the difficulty emerging from the fact that market, working on the basis of private property of production sources, is able to evaluate only products that can be possessed. The market cannot handle spiritual wealth of society and spiritual values, whose owner is hard to identify. Economics is able to encompass only economic dimension of human actions and behaviour; it cannot deal with their non-economic aspects. For this reason, it is important that other social sciences as philosophy and ethics be fostered in a sufficient extent. They have the ability to tend the wealth of society in a way different from the approach of economics. In this aspect,they play an unsubstitutable role, since a long-term economic development is impossible without cultivation of spiritual wealth of society. For this reason, the aim of economic education should not be merely obtaining the knowledge how to

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Smysl, cíl a účel ve výchově, umění a sportu

  • ISBN

    978-80-7290-605-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    285-293

  • Počet stran knihy

    302

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly