Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětská mozková obrna, matky a internet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145647" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.academia.edu/5345459/Detska_mozkova_obrna_matky_a_internet" target="_blank" >https://www.academia.edu/5345459/Detska_mozkova_obrna_matky_a_internet</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětská mozková obrna, matky a internet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je poznat způsoby, kterými se matky dětí s dětskou mozkovou obrnou vyrovnávají s novou životní situací a posléze si osvojují znalosti a dovednosti nutné k péči o své postižené dítě. Teoreticky práce vychází z konceptu vědění, který je součástí sociálního konstruktivismu a teorie personal/social coping. Článek se opírá o dvě kazuistiky (příběhy), které matky umístily na internetu. V první části budou vyloženy oba teoretické koncepty. Druhá část si klade za cíl prozkoumat, jak se informace, které matky shromáždily převážně z internetu, transformují do znalostí, které matkám pomáhají při péči o dítě a vyrovnávání s náročnou životní situací. Třetí část v diskusi nabídne možné náměty pro speciálně pedagogické poradenství pro rodiče s postiženými dětmi raného věku. Článek ukazuje, že internet poskytuje pouze soubor informací, které matkám poskytnou základní obraz o dětské mozkové obrně, ale není s to objasnit matkám souvislosti mezi jednotlivými informacemi.

  • Název v anglickém jazyce

    Cerebral Paalsy, mothers and internet

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is description of arts which mothers of children with Cerebral Palsy adapt with new life situation. This paper is grounded on two narratives from internet. First part discuss theoretical concepts - knowledge and personal/social coping. Second part explores on the process of transformation of information into knowledge. Third part suggests several themes for consulting for parents of children with Cerebral Palsy. This paper shows that internet provides only set of information aboutCerebral Palsy but it doesn't able to clarify relations among them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    22-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus