Dětská mozková obrna, matky a internet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145647" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.academia.edu/5345459/Detska_mozkova_obrna_matky_a_internet" target="_blank" >https://www.academia.edu/5345459/Detska_mozkova_obrna_matky_a_internet</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská mozková obrna, matky a internet
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je poznat způsoby, kterými se matky dětí s dětskou mozkovou obrnou vyrovnávají s novou životní situací a posléze si osvojují znalosti a dovednosti nutné k péči o své postižené dítě. Teoreticky práce vychází z konceptu vědění, který je součástí sociálního konstruktivismu a teorie personal/social coping. Článek se opírá o dvě kazuistiky (příběhy), které matky umístily na internetu. V první části budou vyloženy oba teoretické koncepty. Druhá část si klade za cíl prozkoumat, jak se informace, které matky shromáždily převážně z internetu, transformují do znalostí, které matkám pomáhají při péči o dítě a vyrovnávání s náročnou životní situací. Třetí část v diskusi nabídne možné náměty pro speciálně pedagogické poradenství pro rodiče s postiženými dětmi raného věku. Článek ukazuje, že internet poskytuje pouze soubor informací, které matkám poskytnou základní obraz o dětské mozkové obrně, ale není s to objasnit matkám souvislosti mezi jednotlivými informacemi.
Název v anglickém jazyce
Cerebral Paalsy, mothers and internet
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is description of arts which mothers of children with Cerebral Palsy adapt with new life situation. This paper is grounded on two narratives from internet. First part discuss theoretical concepts - knowledge and personal/social coping. Second part explores on the process of transformation of information into knowledge. Third part suggests several themes for consulting for parents of children with Cerebral Palsy. This paper shows that internet provides only set of information aboutCerebral Palsy but it doesn't able to clarify relations among them.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
22-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—